En ny design
Ni kanske har märkt att jag har en ny design här på min blogg.
Den kom upp igår; då jag satt och pysslade med slutdetaljerna på den igår kväll och lade upp den strax innan jag gick och lade mig.
Egentligen är den inte så extremt olik den förra, eftersom även detta är en "ingen-design-design" (upptäckte att jag verkligen trivdes med att ha en sådan).
Jag har dock ändrat färgen (på typ länkar, rubrik och så) från röd till brun/beigeaktigt och faktiskt lagt in en bild som header. Tänkte att det kanske blir lite mer liv i designen ändå, trots att det är en "ingen-design".
Har även lagt dropdownmenyn allra högst upp, som ni ser.
Har önskat att ha så länge, men inte kunnat på grund av den förbaskade panoramareklamen. Har ju inte haft råd att köpa Pro. MEN för ett tag sedan hade jag äntligen möjlighet till det, och uppgraderade mitt bloggkonto. Detta betyder, som ni antagligen märkt, att jag ÄNTLIGEN slipper all reklam man måste dras med om man har ett gratiskonto! :-D
 
Vad tycker ni om nya designen?
 
Era fantastiska kommentarer!
1

Jättefin design :)

Svar: Tack :-D Hoppas du får en jättefin helg!
P I X E L I E - Erica Pettersson

2

Så fin!! :)

Svar: Tack :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

3

Den är väldigt fin :D

Svar: Tack :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

4

Jättefin design! Du är så himla duktig! :-)

Svar: Tack! Vad roligt att du tycker om den :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

5

Jättefint är det här. :) Men det tycker jag att du alltid har. :)

Svar: Tack! Vad glad jag blir :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

6

Vilken himla fin design! :)

Svar: Tack! Vad kul att du tycker det :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

7

Oj, här var det nytt.
Fint!
Men du har ju alltid snygg design på din blogg!

Svar: Ja, jag tyckte att jag ville ha lite nytt såhär när det är ett nytt år :-)
Vad roligt att du gillar designen :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

8

Jättesnygg design!

Svar: Tack! Vad kul att du gillar min nya design :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

Anonym
9

Kan du visa hur du får till den här designen? Med dropdown meny och en full width header?. Vore sjukt tacksam för en tutorial för det.. Och som vanligt, sjukt fin design och det har du ju alltid haft! :)

Svar: Tack! Vad roligt att du gillar min design/mina designer! Blev så glad när jag läste din kommentar :-D
Tyvärr tror jag det blir svårt att göra en tutorial över hur jag gjort designen, då den omfattar kodning runt om i hela stilmallen samt kodmallarna. Tyvärr är det även så att blogg.se´s nuvarande mallar ser så annorlunda ut i koderna jämfört med deras tidigare mallar, så jag vet inte hur det skulle bli att lägga in koderna för t.ex. min header i de mallarna. Som grund använder jag nämligen en av blogg.se´s gamla mallar; den som kallades för "Nature", men som inte finns att välja längre.
P I X E L I E - Erica Pettersson

10

Wow vad fin design! Just nu har jag en veckans blogg tävling på min blogg! Kika in där!

Svar: Tack! Vad roligt att du gillar min design :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

11

Va fin den blev :)

Svar: Tack :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

12

Superfint!

Svar: Tack! Vad roligt att du gillar min design :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

13

Jag fixade också 12 månaders PRO till slut. Såå härligt att slippa reklam, så jag känner med dig! :-)

Svar: Ja, visst är reklamen störande! Den som ligger mellan inläggen kan jag väl i och för sig stå ut med, men det är den där förbaskade panoramareklamen högst upp som stört mig mer än en gång...
Känns helt underbart att äntligen ha kunnat skaffa Pro :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

14

Verkligen så himla fin design! :)

Svar: Tack! Vad roligt att du tycker det :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

15

Erica!
Saknar dig på din blogg, och hos mig (med dina kloka långa kommentarer). Är allt bra??
Du har inte skrivit ngt nytt på så länge. Känns som om jag inte "sett" dig på veckovis.
Hoppas allt är A-OK.
Önskar dig en fin och bra helg, vännen!!!

Svar: Hej!
Ett stort tack för din fina kommentar :-D Jag blev så glad när jag gick in på bloggen och läste den. Det betyder mycket för mig speciellt nu under min bloggtorka.

Ja, allt är bara fint. Dock är det så att jag varit lite extra trött nu i januari när jag kommit hem efter jobbet. Har en s.k. "nystartsanställning/subventionerad anställning", vilket betyder att jag liksom är "extra" på arbetsplatsen. Och då min arbetsplats är ett s.k. enpersonskök (jobbar en person där) så är vi i vanliga fall två st. Men jag är anmäld på vikarielistan att kunna hoppa in som vikarie där när min "handledare" är sjuk/ledig, och jag har fått vicka ( =vikariera ) väldigt mycket i januari. Det betyder att jag jobbat väldigt mycket själv den här månaden, vilket resulterat i att jag varit väldigt trött när jag kommit hem och därmed somnat riktigt snabbt på kvällarna. (Har dock inget emot att jobba där även om det är som ensam, då jag trivs bra).

Även min 365-blogg har blivit lite lidande senaste veckan, samt mitt läsande av andra bloggar.

Jag känner dock att jag har bloggabstinens, och vill komma tillbaka så snart som möjligt! :-) Just Din blogg hade jag planerat att ta mig en runda till ikväll, då jag verkligen har saknat den. Har sett fram emot det sedan jag slutade jobbet idag, helt ärligt. Ända sedan jag började läsa den känns det som om något saknas om jag en dag inte går in där och läser dina härliga inlägg :-D

Hoppas du får en riktigt fin helg!
P I X E L I E - Erica Pettersson

Annika igen!!
16

Tack hjärtat!
Förstår, blev bara lite orolig eftersom du inte setts till på länge.
Men jag förstår precis hur trött man kan vara. OCH det tar ju TID med egen blogg, och andras bloggar.
Vilket supergulligt svar. Blir riktigt rörd! Jag har saknat dig!!
Trevlig helg! Försök vila så mkt du kan!

Svar: Ja, under vissa perioder är man verkligen extra trött efter jobbet. Jobbar ju 75% i ett förskolekök och 25% inom städ på en annan förskola (alltså när jag slutat för dagen i köket åker jag/vi till ett annat ställe och städar i två timmar). I köket blir det så mycket att tänka på, speciellt de dagar jag varit ensam... Fixa frukost, salladsbuffé till lunchen, fixa med maten som kommit (den lagas i ett s.k. produktionskök och vi värmer den), diska när vagnarna kommer in efter frukost och lunch, fixa mellis och dessutom tänka på alla olika allergier så man skickar in rätt spec-mjölk/smör/mat (osv) till rätt avdelning ;-) Vi har t.ex. 4 olika mjölksorter... vanlig mellanmjölk, laktosfri mjölk, havremjölk samt sojamjölk...
Jag kan lova att hjärnan är ganska trött vid hemkomsten ;-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?