Ett nytt mätinstrument
Idag, en stund efter att jag slutat för dagen, åkte jag en sväng till Dollarstore.
Som ni vet blir jag ju alltid sugen på att köpa nya inredningsprylar i januari, så jag tänkte att jag kanske kunde hitta något där. Tyvärr blev det ingenting inredningsrelaterat, men det blev dock en annan sak...

Jag har bott i den här lägenheten i drygt tio år, och under den tiden har jag egentligen aldrig vetat hur många grader jag har inomhus. Och min utetermometer (sitter på utsidan av ett av fönsterna) är ganska svår att läsa av när det är mörkt. Därför köpte jag faktiskt en ny – digital – termometer, som visar både ute -och innetemperatur!
Det ska bli skönt att äntligen kunna hålla lite koll på hur många grader det är även här inne, då till och med jag fryser vissa vintrar.
Sitter till exempel med en sådan fodrad pläd från Rusta virad omkring mig just nu, och de som känner mig vet att jag i princip aldrig fryser! Jag är mycket varmlivad. 
 
 
Jaha... då fick jag till ett helt blogginlägg om en termometer också. Hehe ;-)
 
Era fantastiska kommentarer!
1

När jag gick ner i vikt med VV minns jag att jag frös mycket och ofta under den processen. Samma då jag gick på den diet jag gick på för ngra år sen.
Så det kanske har med viktnedgången att göra :-)? Vem vet!
Men det är bra att hålla lite koll på hur kallt det är inne. JAG avskyr att frysa inomhus, vill ha temps på runt 20-22 grader. För varmt får det inte heller bli. Men jag blir tokig om det är kallt.
Nu kommer du att veta exakt hur kyligt du har! Eller för all del varmt :-)

Svar: Ja, viktnedgången kan vara en bidragande orsak också. Sedan jag började min viktresa är en av de stora sakerna som gör att jag längtar till min målvikt att jag vill se om jag kommer fortsätta vara varmlivad, eller om jag kommer börja ha lättare att frysa. Har ju alltid varit överviktig och varmlivad, så jag har en känsla att de två hänger ihop... ;-)
Jag vill inte heller frysa inomhus. Usch för det! Inne vill jag kunna gå typ i en stor T-shirt och barfota utan att frysa, även på vintern. Men precis som du skriver; det får inte vara för varmt heller. Är det för varmt går det ju aldrig göra något utan att man börjar svettas.

Dock upptäckte jag igår att det ÄR väldigt kallt i min lägenhet just nu (även med elementen på max). Det beror säkert på kylan utifrån, men innetemperaturen ligger på runt 17,5 grader... Tände en massa ljus igår kväll och fick upp tempen till strax över 18. Brrr...

Ska bli intressant att se hur varmt det är här inne till sommaren också. Speciellt på sommarmornarna. Sidan där min lägenhet ligger är större delen av dagarna på skuggsidan, men tidigt på morgonen ligger solen rakt på lägenheten.
Bara bra saker av att ha köpt en termometer :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

2

Inte bara jag som känner för att förnya hemmet i januari märker jag. :D Vi har precis beställt en stor spegelgarderob, nya hyllor samt en ny byrå från Ikea. :D Jag ska organisera upp lite här hemma har jag tänkt. Sortera upp och kasta/lämna bort till Kupan.

Svar: Ja, i januari blir jag alltid lite inredningstokig (mer än jag redan är menar jag ;-)) Vill helst kasta ut allt jag har, köpa nytt och helt nyinreda ;-)
Vad roligt med lite nya möbler, och det låter härligt med sortering/rensning. Jag älskar känslan som infinner sig när man slängt en massa saker och allt känns så fräscht igen :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?