Golden light
 
Bilderna är fotade ungefär 11:45-12:30 i lördags.
Era fantastiska kommentarer!
1

Så vackert, Erica.
Fantastiskt ljus på dina bilder. SÅ vintrigt och så vackert!
Ja, det är verkligen ett gyllene ljus.
Bild fem nerifrån är min favorit, tror jag.

Svar: Tack!
Ja, jag snubblade sannerligen rakt in i det perfekta fotoljuset på min fotopromenad i lördags :-D Jag kan lova att jag var helt lyrisk och ville knappt gå därifrån. Helt ärligt så var jag tvungen att tvinga mig att gå vidare efter ett tag...

Även om jag inte gillar vintern, så måste jag erkänna att den kan vara vacker ibland :-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

2

Men alltså, porträttfota i det här ljuset, hur snyggt skulle inte det bli? :D

Svar: Ja, det hade varit helt underbart! Porträttfoto tänkte jag på varenda gång jag klickade av en bild i det ljuset :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

3

Man må tycka vad man vill om vinter, men vackra bilder blir det! Man borde ta sej tid att gå ut mera och fota vintern. Å andra sidan finns det inte så mycket tid till fotografering den här årstiden när man jobbar, eftersom det är mörkt när man kommer hem. Och det är ju inte alltid det råkar vara fint väder på helgerna när man är ledig... Jättefina bilder har du i alla fall tagit!

Svar: Precis; jag gillar som sagt inte vintern, men det kan bli riktigt fina bilder i just vinterlandskap :-) Speciellt när man snubblar över sådant ljus som i lördags :-D
Och jag håller verkligen med om att det inte blir så mycket fotografering den här årstiden; mörkt när man åker till jobbet och mörkt när man kommer hem. Och om det under veckorna snöat och blivit sådär härligt vitt på alla träd, så är det oftast försvunnet lagom till helgen. Så man får ingen möjlighet att fota det...

Tänk om man hade haft den ekonomin att man kunde arbeta endast halvtid... ;-)
Nåja, ljuset kommer ju tillbaka förr eller senare ;-)

Tack för bildberöm!
P I X E L I E - Erica Pettersson

4

Vilket härligt ljus, fina bilder :D

Svar: Tack! Ja, det var verkligen underbart ljus den dagen :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

5

Så himla fina bilder och det här ljuset är ju det bästa att fotografera i! Jag fotade också för några dagar sen i otroligt fint ljus och motljus. Blir helt perfekt på bild :)

Svar: Tack! Ja, det var verkligen underbart ljus! Efter ett tag fick jag tvinga mig själv att gå vidare, annars hade jag stannat och fotat på just den platsen i timmar... ;-) Det är verkligen det perfekta ljuset :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?