Svartvita träd
Nämen wow! Ett inlägg här på bloggen ;-)
Men fotoinspirationen verkar i alla fall vara tillbaka, så nu ska vi väl kunna vända denna bloggtorka...
I tisdags kväll var det i alla fall väldigt fint väder, vilket resulterade i att jag greppade kameran och gick ut på vad som var tänkt bli en kortare fotopromenad. Tänkte gå förbi ett ställe jag kör förbi varenda dag på väg hem från jobbet. Det ser så lummigt ut där att jag alltid tänkt gå dit med kameran.
Och i tisdags blev det alltså av.
Hade tänkt vara ute kanske en timme, men i vanlig ordning blev det ungefär tre timmar och fullt minneskort... ;-)
 
Under den promenaden blev det mycket fokus på just Björkar, då jag tycker det är det somrigaste trädet jag vet. Kanske beror det på att de har så lummiga och ljusgröna trädkronor. De känns som just försommar, och jag älskar försommaren!
 
Här kommer alltså första delen av de bilder jag tog under den kvällen:
 
Era fantastiska kommentarer!
1

Fint Erica!! Så vackert. Björkar är världens vackraste träd. Det finaste träd som finns.
OCH ja, nog är färgen vacker. Och den är ju nästan sådär ljusgrön hela sommaren igenom.
Ser fram emot del 2.

Svar: Tack! Vad kul att du gillar bildbomben :-D Ursäkta det sena svaret; tydligen somnade jag bara strax efter att jag kom hem från jobbet igår och vaknade inte förrän nu på morgonen ;-)
Ja, visst är det ett fint träd! Jag älskar verkligen de lummiga, ljusgröna trädkronorna. Och att de är så i princip hela sommaren gör ju inte saken sämre :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?