Earth Hour 2016
What?!? (Näst intill) obefintlig bloggning... och nu tre inlägg ganska snabbt efter varandra -varav TVÅ idag! Something must be wrong with me ;-P
Nåja, det är ju bra i alla fall.
 
Upptäckte i alla fall att det var Earth hour ikväll, mellan 20:30 och 21:30.
Dock måste jag erkänna, i ärlighetens namn, att jag upptäckte det när timmen redan hunnit börja -ungefär 20:40.
Men jag släckte i alla fall ner mellan 20:45 och 21:45, så det skulle bli en timme i alla fall. Och faktiskt så har jag fortfarande nersläckt, då jag tyckte det var så mysigt med alla ljus jag tände i mörkret :-)
 
Släckte ni under Earth Hour?
 
Era fantastiska kommentarer!
1

Nej missade totalt att det var Earth Hour igår!!! Åh jag som älskar den dagen, buuhuu :( Får släcka ner idag istället :P

Svar: Ja, visst är det en väldigt mysig "tillställning" -Earth hour. Det blir verkligen mysigt att släcka ner och sitta i skenet av endast levande ljus :-)
Jag höll också på att missa det. Visste att det närmade sig, men inte exakt datum. Jag såg via någon blogg (eller var det Facebook) att det var Earth hour när det hunnit gå ungefär tio minuter "in i" timmen.

Ja, du får släcka ner, tända en massa ljus och mysa av dem ikväll istället :-)

Hoppas du haft en fin helg!
P I X E L I E - Erica Pettersson

2

Fina bilder!

Svar: Tack!
P I X E L I E - Erica Pettersson

3

Finfina ljusbilder! Vi släckte allt på nedervåningen och gick upp och la oss, men jag hade sänglampan tänd eftersom jag låg och läste...

Svar: Tack! Vad roligt att du gillar bilderna :-)
Det låter mysigt som ni gjorde det. Att släcka ner ger ett särskilt lugn, på något sätt (tycker jag). Dock "fuskade" jag också lite ;-) Släckte ner alla lampor, men datorn fick vara igång ;-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

4

Märkte att det var den dagen ganska sent jag också, hehe! :)

Svar: Ja, jag upptäckte att den var väldigt lätt att glömma bort ;-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

5

Så mysigt! Jag var inte ens hemma under Earth Hour, jag gick omkring utomhus, hela stan var nedsläckt så det var lite läskigt haha :)

Svar: Tack! Ja, mysigt var det verkligen :-)
Ja, jag kan tänka mig att det kändes lite läskigt att promenera ute när det är nersläckt överallt. Inte sådär otroligt bra för säkerheten kanske... Men en ganska speciell känsla på samma gång :-) Är ju inte så ofta allting släcks ner :-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

6

Älskar att tända ljus! Så otroligt mysigt och fint, lugn blir man också. Fina bilder har du tagit med! :)

Svar: Tack för din fina kommentar :-D Ja, visst är det mysigt med levande ljus! Precis som du skriver så utstrålar de ett lugn som glödlampor aldrig kan komma nära :-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

7

Riktigt mysiga bilder!!

Svar: Tack! Vad roligt att du tycker det :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

8

Så pinsamt för jag glömde av det helt, jag som annars brukar göra det slaviskt :P

Svar: Jag höll som sagt också på att glömma bort det, så det är ju egentligen inte så farligt ;-) Om man vill kan man ju släcka ner någon annan kväll när man känner för det och mysa lite i skenet av levande ljus :-)
Glad påsk!
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?