Jag vill inte kliva upp på mornarna numera...
Återigen en arbetsvecka har nått sitt slut. Det är fredag igen, och fredagar känns det ju alltid sådär lite extra roligt att leva! Eller vad säger ni? :-) Det behöver inte vara något särskilt som händer/har hänt, men bara att det är just Fredag gör att allt känns extra bra.
Speciellt när fredagen bjuder på sådant fint väder som vi har här i Piteå idag! :-D
 
Den här veckan har vi ju haft sådär riktigt fint, äkta, vårvinterväder. Det har varit plusgrader och snön smälter verkligen i en rasande takt. I och för sig betyder ju detta att det blir otroligt fult, sandigt och skitigt ute. Men det känns nästan som om det är värt det när vi får ha sådant här väder...
Det är ju fortfarande bara Mars, vilket trots allt är en vintermånad. Så tidiga vårkänslor är inte helt fel :-D
 
Jag vet att jag fortfarande är dålig på att blogga, och det beror fortfarande på att jag inte har särskilt mycket nya bilder att visa. Jobbar ju på dagarna, och i kombination med den för tillfället fula naturen blir det inte så mycket inspiration över till bloggen.
Den här veckan har jag även börjat 5:30 på mornarna (vi har tagit städningen på morgonen istället för eftermiddagen), så för att orka kliva upp har jag verkligen försökt komma i säng tidigt på kvällarna. Jag har siktat på att lägga mig runt 20-tiden.
 
* * * * * *
 
Den här helgen har jag inget speciellt planerat, vad jag vet just nu i alla fall. Men förra helgen, närmare bestämt i lördags, blev det en utflyktsdag till IKEA.
Jag var ju i och för sig där för några veckor sedan; i slutet av januari tror jag det var. Dock åkte jag själv den gången, och i lördags var det jag och två jobbarkompisar som drog iväg till det blå-gula varuhuset i Haparanda.
Såg för ett tag sedan att det öppnat ett IKEA i Umeå nu också, men Haparanda blir dock fortfarande närmare för oss pitebor.
Från Piteå till Umeå är det ungefär 20 mil, och från Piteå till Happis är det runt 17-18 mil.
Men man får tänka som så; att det är i alla fall närmare än 50 mil, vilket vi hade tidigare.
Innan IKEA kom till Haparanda var det närmast till Sundsvall vi fick åka, vilket ligger 50 mil från oss.
 
Det blev i alla fall en mycket trevlig resa i lördags. En trevlig utflykt med trevligt sällskap :-)
Hittade lite småsaker på IKEA, så jag är nöjd. Inga möbler blev det den här gången, men efter att ha baxat upp en kartong med en trelådors Malmbyrå från bilen till lägenheten förra gången så lovade jag mig själv en sak... Nästa gång jag köper möbler från detta varuhus så beställer jag hemkörning!!
 
Vi hann även med en liten tur över till Finland.
Där hittade jag lite godis som inte säljs hemma i Sverige; bland annat dessa två chokladkakor som ni ser på den översta bilden.
Och oj! Vad jag önskar att de såldes här hemma! Dessa två var verkligen hur goda som helst!
Annars blir det så dyrt... om man måste över till vårt grannland varje gång man ska köpa lördagsgodis... ;-P Hehe ;-D
 
 
Igår, alltså torsdag, blev det också ett lite större inköp för min del. Lite sådär "halvspontant" skulle man kunna säga.
Jag åkte nämligen till Jysk efter jobbet för att se om de hade någon lite billigare kudde. Har egentligen behövt en ny länge, då min gamla var sådär äckligt utanvänd att stoppningen liksom "delat" på sig och att den då blivit väldigt platt och hemsk att ligga på. Har behövt ett nytt täcke också, men kudden har varit mer akut.
Det slutade i alla fall med att jag gick därifrån med både ett nytt täcke och en ny kudde :-)
Det visade sig nämligen att de tydligen har rea på just vissa täcken och kuddar, och jag hittade ett täcke i 1300 kronorsklassen som var nersänkt till 750. Och när jag sedan kom till kassan visade det sig att just detta var sänkt ytterligare... så priset för täcket slutade på 500 spänn!
Sådana fynd är sannerligen roliga att göra :-D
 
Enda kruxet är att nu vill jag ju inte kliva upp på mornarna ;-)
Vill bara ligga kvar och gosa in mig i mitt nya mystäcke...
 
Era fantastiska kommentarer!
1

Åh vad roligt att du har varit här i Haparanda :D Och grannlandet har verkligen massvis med godsaker som jag bara älskar men tyvärr inte kan äta så ofta :( Men de har annat gott som jag kan äta som tex ostar :D Hörde också att Umeå ska få Ikea, funderade här om dagen om piteåbor kommer hit eller väljer umeå Ikean i stället. Kan ju vara i och för sig roligt att byta emellanåt ;P

Svar: Ja, det är riktigt roligt att göra en liten dagsutflykt till Happis någon gång då och då :-) Har en känsla att det inte är överdrivet länge till nästa gång ;-)
Ja, i vårt grannland fanns det verkligen mycket gott i godishyllan! Inte lakrits i och för sig; jag gillar inte lakrits. Så det går bort för min del. Men choklad... Finland gör verkligen GOD choklad!! Tycker t.ex. att Fazer är tio gånger godare än Marabou!

Ja, egentligen är det sådant som jag också borde hålla mig borta ifrån ;-) Dock har jag inte varit lika duktig på att hålla mig till LCHF efter jul ;-)

Ja, IKEA har öppnat i Umeå. Så vi får se hur det blir för Piteå-kunderna i framtiden. Det är som sagt ungefär lika lång väg till båda ställena, så en del kanske passar på att åka till Umeå istället. Dock är det ändå några mil kortare från Piteå till Haparanda, så jag tror ändå att någon kommer att fortsätta åka dit. Har en känsla att jag/vi hör till dem (åker till Happis när det är IKEA-resa på gång). Speciellt nu, när jag vet om dessa mumsiga godissmaker som finns i Finland ;-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?