En underbar tid
Det är minsann vad det varit de senaste veckorna -en underbar tid.
Varje gång det blir maj slås jag över hur otroligt mycket jag faktiskt älskar våren! Även om den kommer varje år är det som om marken slås undan under fötterna när jag ser hur vackert allting är när världen exploderar i grönska.
Jag vet; jag låter kanske onödigt filosofisk och typ poetisk. Men det är så jag känner inför våren.
Det känns verkligen som en tid då allting är möjligt. Ända sedan jag gick i skolan har porten till sommaren, alltså våren, alltid känts som en tid då allt kan hända. Och av någon anledning bara positiva saker...
Solen och ljuset har nog ännu mer inflytande på oss än vi redan vet...?
 
Tyvärr har det inte blivit så mycket mer fotograferande bara för att det är vår. 
Varför vet jag ärligt talat inte. Viljan att fota finns där och vädret har, för det mesta, varit perfekt. Men när jag kommit hem från jobbet på dagarna har det helt enkelt inte blivit av att gå ut eller åka iväg med kameran. 
Mest troligt handlar det nog om att jag trots allt är lite less på att alla mina vårbilder "ser likadana ut" från år till år. Jag vill ha något nytt (typ porträtt) att sätta tänderna i. Eller kanske miljöombyte... 
Nåja, det ska nog lösa sig :-) 
 
Just nu lägger jag upp några av de bilder jag faktiskt lyckats ta nu i maj :-)
Det var förra lördagen, när jag var på väg till Västra kajen där det blev att äta en räkmacka.
Jag fikar näst intill aldrig ute, så det var riktigt gott. Dessutom, på vägen hem igen, hittade jag ett hav med Tussilago! En av mina favoriter bland vårblommor.
 
Era fantastiska kommentarer!
1

Härligt! Det är ju en fantastisk tid på året. OCH ni har ju ljuset också, det underbara!
Räkmackan ser alldeles särdeles god ut. Räkmackor och räksallad (inte den krämiga varianten) står högt högt på min saknarlista.

Svar: Ja, visst är det en underbar årstid vi är mitt inne i just nu :-D Jag älskar verkligen våren!
Och räkmackan var verkligen god. Dessutom stor som en hel middag ;-) Hoppas du får avnjuta en mumsig räkmacka snart :-) Åker du/ni hem till Sverige något i år, eller blir det hela sommaren hemma i USA?
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?