När våren kom till Sverige
Tyvärr blir detta inlägg bildlöst.
Hade ärligt tänkt gå ut en sväng med kameran efter jobbet idag, men jag hade en molande huvudvärk hela dagen, som inte hade gett med sig när jag kom hem.
 
NU har sannerligen våren kommit hit till oss!
De senaste dagarna, eller egentligen den senaste veckan, har vädret varit helt underbart! Det har varit soligt och temperaturen har gått upp mot 20 grader (ibland mer "i solen"). Det har varit rena rama sommardagarna under hela långhelgen :-D
Och jag kan ju inte säga att jag klagar ;-D Det känns helt fantastiskt; speciellt som det äntligen börjat knoppas på träden vilket betyder att den där bästa, skira grönskan börjat dyka upp igår och idag.
Igår, söndag, hade jag till och med en typisk sommaroutfit på mig hela dagen –en tunn sommarklänning samt barbent. Jag hade inte ens leggins, utan bara ben... precis som under vilken sommardag som helst ♥
När det är sådant här väder går det verkligen inte att vara deppig! Jag tycker alltid att man jag ler konstant, oavsett vad jag gör. Oavsett om jag jobbar, gör tradiga hushållssysslor eller andra nödvändigheter så känns de så lätta att utföra! Jag ÄLSKAR den här tiden på året, och de här senaste dagarna i synnerhet!
 
Vet egentligen inte riktigt vad jag vill med det här inlägget, eftersom jag inte har några bilder att komplettera med. Det är nog mest att jag vill dokumentera för mig själv inför kommande år...
 
Hoppas ni haft en fin måndag allihopa!
Era fantastiska kommentarer!
enannanannika
1

Ja, äntligen är våren här!! Underbart! Och nu har det börjat grönska! Det här är bästa tiden på året.

Svar: Ja, det här är sannerligen den allra bästa tiden på året -när våren verkligen kommer igång på allvar. I mitt tycke är den till och med bättre än sommaren! Jag älskar våren; då jag tycker det verkligen är en tid då allting kommer till liv och ger ett löfte om att hela sommaren ligger framför oss :-D
Hihi, det var inte meningen att jag skulle bli riktigt så filosofisk, men jag blir lätt så när jag pratar om våren ;-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

2

Ja, vad härligt för er!
Underbart.
Här är det faktiskt bara skit. Rekord slås hela tiden, i form av regn och kyla. Idag dag 16 med regn och gråväder. Helt galet.
Så njut för allt vad du är värd. JAG kan inte vara barnet, har jeans, koftor och filtar om mig. I mitten av maj. Sjukt.
Så njut på!!

Svar: Ursäkta att det här svaret kommer så sent.
ja, det är verkligen härligt vilket väder det varit den senaste tiden här hos oss :-D Håller tummarna att vädret hos er blir bättre snart också :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

Ruth i Virginia
3

Underbart för er däruppe i norr med sol och värme. Som Annika skriver - Vi är inne på dygn 15
med, vad som callas, mätbar nederbörd. Är huvaligen trött på grått och vått.
Veckändan var hyfsad (Annika och Peters vandring) men det föll små droppar varje dag.

Har haft besök av dotterdotter och hennes 1-åriga dotter. Lilla Annbell har just börjat gå, och det
är så kul att se henne försöka springa och så ramlar hon kull - bara ler. Hade aldrig chansen att
se mina barnbarn i den åldern, för vi bodde långt ifrån varandra, så nu njuter jag av att vara gammelmormor.
Jag kallas Ibu, ett indonesiskt ord för äldre kvinnor. (bodde i Indonesien i över två år)

Hoppas det fina vädret håller sej. Kram!

Svar: Ursäkta sent svar.
Ja, det är verkligen skönt med det vädret vi haft den senaste tiden. Känns helt fantastiskt att det äntligen blivit riktig vår.

Hoppas ni får bra väder snart också :-)

Vad roligt med barnbesök :-) Och vad roligt att du har möjlighet att få vara nära barnbarn och barnbarnsbarn nu i alla fall :-) Förstår att det är jobbigt när man bor så långt ifrån varandra under en längre period.

Ha det fint!
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?