Fota - Spara - Jämför
2008 köpte jag min första systemkamera -min Canon EOS 400D.
Om några månader är det precis 10 år, vilket betyder att jag fotat med systemkamera i ett helt decennium.
Sedan dess har det blivit... hm... en del bilder...
Bland det bästa som finns är att gå tillbaka och plocka fram de första bilderna en tagit för att sedan lägga dem sida vid sida och jämföra med nyskapade bilder.
Det är också då som en verkligen ser sin utveckling, vilken sannerligen ger en boost!

Här kommer några juliga bilder, eller i alla fall bilder jag fotat i juletid, i December 2008 respektive nu i December 2017...
Det blir verkligen så tydligt vilken utveckling som skett.
Och att jag vid fototillfället var skitnöjd med vissa av bilderna från 2008 gör att jag idag nästan måste dra fram skämskudden ;-P
Så platta, så tråkiga. Uselt ljus,ingen lyster, ingen magi, ingen som helst känsla what so ever i bilderna!

Ja, helt enkelt; döm själva... ;-)
Nu säger jag inte att de nya bilderna är perfekta. Men jag tycker ändå de har en lyster som de gamla bilderna saknar helt.
 
Era fantastiska kommentarer!
1

Det är verkligen så kul att gå tillbaka och se sin egen utveckling!

Svar: Ja, eller hur! Det är bland det bästa en kan göra gällande ens egen fotografering! Snacka om att det ger världens boost :-D
Hoppas du får en riktigt fin och GOD JUL!
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?