Organisera alla DVD-skivor
Jag hoppas att ni haft en mycket trevlig julafton allihopa!
Min kan jag inte klaga på. En mysig dag med alldeles perfekt lagom många personer :-) Visst gillar jag jular då vi är riktigt många också, men ibland är det ganska mysigt att bara vara några (vuxna) personer.
 
Jag tänkte ägna detta inlägg till vad som blev en av mina favoritjulklappar.
Fick mycket trevliga saker vilka jag är så nöjd med! Älskar att alla börjar ha koll nu på att jag gärna vill försöka leva lite enklare och inte belamra mitt hem med en massa saker igen.
Fick saker som pengar, doftljus och lite sådana saker som antingen kommer användas mycket och/eller som är förbrukningsvaror.
Kommer dock inte att göra något inlägg i stil med "Mina julklappar 2017", då det känns som om det inte riktigt går hand i hand med den livsstil jag är på väg mot.
 
MEN en sak tänkte jag som sagt ta upp. Fick den som sagt igår, och det är en sak jag tittat på länge men inte blivit av att köpa.
Nämligen en DVD-väska.
För några månader rensade jag bland mina filmer, och en del åkte ut. Dock blev det en del kvar också, då jag inte riktigt känner att jag vill rensa bort dem (än).
Satte dessa filmer i en av lådorna i min Malmbyrå, och som ni ser blev den verkligen proppfull. Det har legat och gnagt i mig sedan dess; att jag skulle vilja organisera upp det mera, kunna göra mig av med alla plastfodral och få det enkelt och överskådligt.

Som ni ser är det fortfarande en del kvar, men t.ex. VÄNNER-skivorna har ju ingen text (på själva skivorna) överhuvudtaget. Därför skulle det vara så svårt att veta vilken som är vilken om en plockar ut alla från boxarna.
Har också funderat lite löst på att sälja dem då jag inte klarar av att se den serien längre.
Dock tog det så lång tid att samla ihop hela serien, så jag vet inte om jag är redo att göra mig av med dem ännu.
Time will tell, helt enkelt.
 
Jag är i alla fall supernöjd med detta nya arrangemang!
Det är en fröjd att öppna filmlådan numera.
 
 
Kunde inte låta bli att ta en sådan här bild också, tillsammans med alla tomma etuier.
Det är 68st. Jag är 1,64m lång.
Ska bli sååå skönt att få dem ut ur hemmet!
Era fantastiska kommentarer!
Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?