Varmkorvkalas med Doddo, Diddi, Bobbo och Mimmi
 
I lördags hade jag och världens bästa Elias lekdag precis hela dagen! Jag kom till dem vid 10 på förmiddagen och åkte därifrån strax efter 18.
Och jag måste säga... jag önskar verkligen att jag hade ungefär hälften av den energi som en 2½-åring har!
Det skulle räcka. TÄNK så mycket man skulle få gjort...!
 
Det blev även en jäkla massa bilder från den dagen, eftersom Mark von Canon fick hänga med.
De flesta är dock porträtt, så i detta inlägg bjuder jag på ett litet urval av detaljbilderna.
Det blev lite allt möjligt denna dag... pusselbyggande, billek, stå länge och titta ut genom fönstret för att se var fåglarna skulle flyga samt varmkorvkalas med Diddi, Doddo, Bobbo (Babblarna, för er som inte har småbarn i er närhet och kan namnen) och Mimmi :-)
 
-----------------------------
 
Avslutningsvis vill jag bara passa på att skicka ut en efterlysning såhär i cyberspace. Har redan lagt ut på Facebook köp&sälj, men tänkte att jag provar bloggen också.
Finns det någon där ute som fortfarande har kvar någon VHS-c adapter???
Som ni ser på bilden nedanför; alltså ett sådant VHS-band som man kunde sätta små VHS-c band i, för att kunna se vad man filmat.
VHS-c kassetter var ju alltså de små banden man använde i "gårdagens" videokameror, innan de digitala gjorde entré.
Jag har några sådana kassetter, men ingen adapter, och det vore så roligt att kunna se de filmerna igen.
Och även de kassetterna mamma och pappa filmade när vi var yngre :-)
 
Så om det finns någon som äger en sådan här som ni vill bli av med (helst så billigt som möjligt) så får ni gärna hojta till.
 
Era fantastiska kommentarer!
1

VACKERT!! Och en heldag fick du med din systerson. ROLIGT!!
Och de fick massor med fina bilder av sin son. Lyxigt med fotograf i släkten!
Hoppas du får tag på det du söker. DETTA gav mig idéen till ett nostalgiinlägg :-)
Ha en fin fredag!!

Svar: Tack! Ja, kul med sådana energidagar ibland :-)
Och tack; jag hoppas också att jag får tag i en sådan adapter. Har i och för sig hittat sådana att beställa, och de kostar ändå inte mer än några hundralappar. Men tänkte att jag prova via sociala medier först, i hopp om att kanske komma lite billigare undan ;-)

Kul att du fick inspiration till fler nostalgiinlägg! Jag älskar när du skriver om just nostalgi!!

Ha en mycket fin helg!
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?