Nytt och fräscht
I ett försök att återfå den förlorade blogginspirationen satte jag mig ner igår och knåpade ihop en ny design.
Jag gillar fortfarande den enkla, mer stilrena stil jag haft det senaste året men kände ändå att jag ville göra något helt annat. Mer lite grann som jag haft tidigare på mina bloggar.
 
Era fantastiska kommentarer!
1

Så fint :)

Svar: Tack :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

Ruth i Virginia
2

Läste just din kommentar hos min nästan-granne Annika.
Ja, det var en otrolig dag i Washington. Det var också en otrolig dag,
men inte på samma sätt, den 20e januari då vår nye president svors in.
Och vilket tal han höll! Negativt på alla sätt och vis.

Han har redan börjat förstöra vad Obama byggt upp. Omgiven av äldre
vita, givetvis, biljonärer som rådgivare - vad kan man vänta sej.

Min dotter var in till Washington, men stannade inte länge. Hennes
dotter körde ner från New Jersey för marchen och stannade hela dan.
Nu gäller det att hålla igång - men HUR? Det är problemet.

Ciao!

Svar: Jag kan verkligen tänka mig att det var en otrolig dag! Jag kunde så gott som känna stämningen ända hit genom Annikas bilder!
Och jag kan tänka mig att det var en speciell känsla även under fredagen... dock som du skriver; då på ett negativt sätt.

USA har sannerligen haft en omväldigande period den senaste tiden. Ja, jag läste lite snabbt att Trump redan börjat med sitt arbete att rasera allting! Så sent som idag kunde en tanke inte låta bli att flyga förbi i mitt huvud: "Med den här takten kommer ju Trump typ att rasera ALLT Obamas 8-åriga arbete på typ en vecka..." Det är verkligen skrämmande!!

Det känns som om kampen för de mänskliga rättigheterna nästan aldrig varit så viktigt att kämpa för som just nu! Eller, självklart har de alltid varit viktiga att kämpa för, men jag hoppas att jag fick fram min mening :-)

Ja, Hur det ska göras blir väl den centrala frågan. Men det allra viktigaste är att vi alla håller ihop och kämpar tillsammans. Att en sådan marsch blir så massiv i storlek och spridning tycker jag i alla fall visar att det fortfarande finns medmänsklighet kvar i världen :-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

3

Superfint! Väldigt stilrent och elegant. :-)

Svar: Tack! Vad roligt att du gillar designen :-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

4

Du är så himla duktig, Erica. Gillar alltid dina designer. Fattar inte hur man gör. Skulle önska att jag visste.
Läser Ruths kommentar, och ditt svar.
Ja, nu ska vi kämpa. Jag tror faktiskt folk kommer att göra det, kämpa. SÅ otroligt som det var inne i DC i lördags alltså. DET var som en dröm med värmen och vänligheten trots allt folk. Fantastiskt.
Tror vi ser ett nytt 60-tal dagas.
Som min granne sa, we've been too lazy. And now we are waking up.

Svar: Tack! Vad roligt att du gillar mina designer :-D Mitt handikapp är ju dock att jag bara kan designa på blogg.se, så jag kan aldrig byta bloggportal eftersom jag också då måste använda färdiga standardmallar.
Precis; jag hoppas verkligen att folk vaknat till nu! Som sagt; kampen för jämställdhet kommer bli viktigare än någonsin framöver. Men precis som du skriver; jag tror också det kommer bli annorlunda. Det verkar faktiskt som om vi fått en ny kämparanda allihopa.

Och genom tiderna tycker jag det känts som om vi människor behöver få en katastrof kastad mot oss för att vi ska samlas runt något och verkligen kämpa.

Avslutningsvis; den kommande tiden kommer absolut bli spännande att följa!
P I X E L I E - Erica Pettersson

5

Ser bra ut! :-)

Svar: Tack! Vad roligt att du tycker det :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

6

Så himla fin och fräsch design du har 😍 Du är så himla duktig på detta med design ❤

Svar: Tack! Vad glad jag blir av din kommentar! Det är alltid extra roligt att höra sådant från någon som själv är så underbart duktig på bloggdesign!
Lycka till med din nya blogg!
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?