Those magic summer nights
 
Den här helgen som gick kom jag mig faktiskt iväg på två olika fotoutflykter! En under fredagskvällen, och en under lördagskvällen. Det gäller att passa på under dessa ovanliga dagar då solen faktiskt är framme och en faktiskt ser att det döljer sig en himmel bakom molnen.
För nu har det återigen återgått till att vara grått, regnigt och kyligt. Och det ser inte direkt bättre ut framöver heller. Det skulle inte förvåna mig om det blir riktigt bra sommarväder lagom tills jag börjar om att jobba. Det skulle inte förvåna mig alls.
Dessutom verkar temperaturen vägra gå över 20-gradersstrecket den här semestern. Det håller sig därmellan 14 och 17 grader, i genomsnitt.

MEN under fotoutflykten i fredags fick jag ett par bilder jag faktiskt blev riktigt nöjd med; bland annat den jag lagt ovanför texten i detta inlägg.
På min sommar-Bucket list har jag ju att "fota minst en trolsk bild", och trots att denna bild inte har alla kvalifikationer för hur jag vill ha min trolska bild, så känner jag att den är klart godkänd för min Bucket list :-)
Den är fotad i Bodsjön, Svensbyn.
 
 
Fredagens fotoutflyktsfordon var bil.
Lördagens var cykel.
Dessutom hade jag inte cyklat på två år, så ni kan ju ana hur ont det gjorde att sitta hela söndagen ;-)
Era fantastiska kommentarer!
Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?