Intresseklubben antecknar...
 
Nu i eftermiddag blev jag less...
För ett litet tag sedan blev min hemtelefon knäpp. Ja, jag vet. Jag har fortfarande hemtelefon. Men just nu, när min mobil är så opålitlig, är det praktiskt med hemtelefon.
Dock verkar det som om sådana inte riktigt tycker om mig. Den som nu gått sönder är min andra.
Den första jag hade var faktiskt ny från butik, och det var ett riktigt måndagsexemplar. Den fungerade aldrig riktigt 100 under hela tiden jag hade den. Vid ett tillfälle lade den till och med av helt under flera månaders tid, för att sedan helt utan förvarning börja fungera igen.
 
Nästa telefon köpte jag billigt på en second hand-butik här i Piteå, och den har faktiskt fungerat betydligt bättre än den som faktiskt var köpt ny i butik...
Ända tills nu. Helt plötsligt, bokstavligt från ett samtal till nästa, började den "brusa". Det hörs liksom ett högt brusande ljud när man pratar i den, och det ljudet hörs från båda håll.
 
Så idag fick jag det till att bli; jag åkte till Elgiganten. Mest för att kolla på vad priset för telefoner ligger på nu för tiden. Och det slutade faktiskt med ett köp.
Så den här gången testar jag faktiskt en trådlös telefon. Kanske kommer det fungera bättre än en med sladd...
Jag hoppas det i alla fall :-)
Plus att det blir härligt att inte vara bunden till en plats här i lägenheten för att prata :-)
 
Har du fortfarande kvar hemtelefon?
Eller kör du på endast mobil?
Era fantastiska kommentarer!
1

När jag var singel och bodde i Ronneby så hade jag ingen hemtelefon, utan bara mobil. Sen flyttade jag hit upp och då hade min sambo hemtelefon som vi använde då och då. Men för ca 3 år sen så sa sambon upp det, eftersom vi alla i hushållet har mobil.

Svar: Ja, i dagens samhälle är ju hemtelefonen egentligen ganska överflödig. Oftast har ju, som du skriver, alla personer i ett hushåll mobil. Skulle tro att det gäller för de allra flesta familjer idag :-)
Oftast (typ alltid ;-)) blir det billigare också att bara ha mobiler, i och med att det finns så otroligt många konkurrenter bland abonnemangen nuförtiden. Perfekt för konsumenten :-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

Ruth i Virginia
2

Jag har fortfarande en RIKTIG telefon; döttrarna gav mej en mobil, när jag
beslutade mej för att köra bil ensam till Florida för att ha "utifallatt", men jag
har faktiskt inte bemästrat den. Jag borde nog skaffa en mobil som man kan
använda som kamera. Vi får se.
Den stora snöstormen som skulle slå till hos oss, åkte förbi och ägde rum längre
norrut, men det var nog med snö, så att min dotterdottersrdotter kunde uppleva
snö för första gången i sitt nästan 2-åriga liv. Småbarn och snö är verkligen kul att se.

Svar: Roligt med fler som fortfarande har hemtelefon :-) Det är ju trots allt en utdöende pryl i vårt samhälle.
Förut var det ju så dyrt att ringa mobilsamtal, och de flesta hade hemtelefon, så det var inte värt att ha endast mobil i ett hushåll. Nu, med alla kommunikationsmöjligheter som finns, så blir det ju oftast billigare (ofta typ gratis) att använda mobilen. Så jag kan förstå att folk säger upp hemtelefonen. Men som sagt; jag gillar också att ha en i och med min opålitliga mobil.

Skönt att snöstormen inte blev så stor hos er som befarat. Tänker på allt som redan hunnit börja slå ut. Plötsliga dippar i temperaturerna och snö är ju inte särskilt bra för växtligheten...

Men jag håller med; det är kul att se barn och snö. I och med att jag verkligen hatar snö, så är det roligt att se att det finns någon här i världen som tycker om när det vita äcklet landar på marken ;-)

Hoppas du får en fin dag!
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?