Love is Love
 
Satt och googlade lite när jag hamnade på en sådan lista över alla olika temadagar under året. Ni vet; typ Kanelbullens dag, Earth hour-dagen och så vidare. Det finns teman för i stort skett varje dag under året...
Det är ju inte direkt så att vi firar ALLA dessa temadagar, utan vi väljer oftast ut några av dem.
Men under dagens datum såg jag att det är Internationella dagen mot homo- och transfobi.
 
Först tänkte jag spontant att det faktiskt känns lite jobbigt att det faktiskt ska behövas en dag för detta.
Hur kommer det sig att så många människor idag - år 2017 - inte fattar att Kärlek är Kärlek?! Och att alla människor helt enkelt ska få vara precis vilka vi är.
Vi lever ju i ett sådant extremt upplyst samhälle, och ändå envisas så många människor med att inte förstå detta.
Kärlek är Kärlek. Love is Love.
Det spelar ingen roll om det är kvinna & man, kvinna & kvinna, man & man eller vilket kön en än identifierar sig med. Kärleken är densamma.
 
Har en turen att träffa en partner en älskar och vill dela sitt liv med spelar det ju för sjutton inte någon roll vilket kön parterna har. En relation är inte mindre äkta än en annan.
Jag undrar hur länge det egentligen ska ta innan alla människor lär sig respektera varandra för dem vi är?
När vi ALLA får vara precis de vi är!
 
 
♥ ♥ LOVE is LOVE ♥ ♥
Era fantastiska kommentarer!
Ruth i Virginia
1

Absolut korrekt, Erica! Det skadar inte mej på något vis.
Alla människor vill ha gemenskap. Låt dem finna det, där dom kan
utan att skada andra.

Svar: Tack för din kommentar :-D
Precis; varför envisas människor idag - år 2017 - med att inte acceptera alla människor? Varför envisas de med att klamra sig fast vid gamla, dammiga normer?
Kärlek är Kärlek. Kärlek ser varken kön, hudfärg, hårfärg, klass o.s.v. o.s.v...

Alla människor på jorden förtjänar kärlek, och all kärlek är lika verklig. Lika värdefull. Lika äkta.

Hoppas du får en mycket fin helg!
P I X E L I E - Erica Pettersson

2

Svar: Hej Erica! Tack för din kommentar! :-D Jag hoppas jag kan fullfölja alla punkter, jag tycker ju om när det händer grejer och speciellt på sommaren då man vill göra sånt som man längtat efter länge nu. :-)

Tack för dina tips! Ska lägga till dem punkterna. Faktiskt så hade jag en lång cykeltur med tillhörande matsäck min bror idag, så det får typ bli check på den! :-D Kul när man kan hjälpas åt och dela med sig av tips, så tusen tack.

Stor kram på dig! <3

Och som kommentar till ditt inlägg: Så himla bra skrivet Erica! Vi är alla lika värda och människor vi allihopa så det SKA inte vara något konstigt. Kärlek är till för alla - till vem man vill. Bra inlägg! <3

Svar: Hej! Ja, precis. Det vore så roligt att lyckas fixa alla punkter en har på sin sommar-Bucket list :-) Sommaren är verkligen en tid då vi vill hitta på så mycket som möjligt, säkert för att vi tvingas tillbringa så mycket tid i mörker under största delen av året. Då är det otroligt skönt att hålla sig utomhus under härliga sommaren :-D
Och tack för kommentaren angående mitt inlägg också :-) Precis; kärlek är kärlek. Någonting som ALLA människor på jorden har rätt till. Kärleken blir ju inte mindre äkta bara för att det inte är den traditionella kvinna-man-relationen. Love is Love :-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?