Things I want to do this summer
 
Nu närmar sig sommaren med stormsteg, även om en inte kan tro det när en tittar ut genom fönstret. Det har fortfarande inte börjat grönska, vissa snöhögar är fortfarande inte helt borta och det här är typ första dagen i Maj som det inte snöat.
Men att tänka positivt är ju bättre än att tänka negativt. Alltid. Det är i alla fall min erfarenhet, så jag tycker vi kör på det spåret.
 
Det är alltså snart sommar.
Ett par månader ( = två; juli och augusti ) då en helst vill vara utomhus så mycket som möjligt efter en lång vinter inomhus.
Därför tänkte jag att jag skulle sätta ihop en liten Bucket List med saker som jag skulle vilja göra den här sommaren som står framför oss.
Självklart är det inte säkert att allt går att göra. Det beror ju på vilken typ av sommar det blir...
Det kan ju bli en 2012-sommar, när temperaturen aldrig går upp över 10 grader och det regnar precis hela årstiden.
Och det kan bli en 2014-sommar, när det är typ 30-34 grader och sol varenda dag en hel månad.
Vilket det blir vet vi aldrig i förväg.
Men som sagt; jag knåpar ihop en liten lista med saker som jag vill göra under sommaren 2017, och hoppas att jag kommer mig för att beta av så mycket som möjligt. En vill ju ha en massa härliga sommarminnen för att sedan klara av en lång, mörk och kall vinter igen...
 
 
MIN BUCKETLIST FÖR SOMMAREN 2017.
 
– Åka till Gläntan (populär badstrand här i Piteå) minst två gånger.
– Damma av kameran och fota så pass mycket att jag alltid har nytt material att visa på bloggen.
– Fylla 33 år ;-P
– Åka ut på picknick.
– Stanna ute en hel dag, från tidig morgon till sen kväll.
– Grilla minst en gång.
– Äta Surströmming minst en gång, helst två eller fler.
– Gå på Öjeby kyrkmarknad.
– Fota i dagsljus mitt i natten.
– Ta minst en ny favoritbild.
– Ta minst en "trolsk"/drömmande bild.
– Ta en fotopromenad som är så lång att jag fyller båda mina minneskort (16GB + 8GB).
– Läsa minst en (1) bok, helst två (2).
– Gå på loppis i Badhusparken minst en lördag.
– Färdigställa mitt bokmanus.
– Declutter mitt förråd (har vindsförråd, och det är alldeles för kallt att vistas där under vintern).
– Minst en spelkväll (sällskapsspel) i stugan!
 
 
Det finns garanterat fler saker jag också kommer vilja göra, som jag inte kommer på just nu. Men i så fall är det ju bara att jag uppdaterar detta inlägg genom att lägga till saker jag kommer på senare.
Har ni något bra tips på någon sommaraktivitet som jag kan lägga till här på min sommar-bucket list?
Inte att bada dock. Jag är inget stort fan av att bada och har därför inte gjort det på åratal. 
Era fantastiska kommentarer!
Weeee
1

"Det kan ju bli en 2012-sommar, när temperaturen aldrig går upp över 10 grader och det regnar precis hela årstiden.
Och det kan bli en 2015-sommar, när det är typ 30-34 grader och sol varenda dag en hel månad."

Hallåj Erica, tror du är lite off här minnesmässigt. Jag är ganska säker på att det var 2011 som var väldigt dålig sommar samt att det var 2014 som det var kring 30 grader väldigt ofta. Lägger dock in en brasklapp om att jag kan ha fel men brukar minnas årtal väldigt rätt.

Svar: Hej! Ja, du har rätt angående sommaren 2015. Det är dock bara tryckfelsnisse som varit i farten ;-) Jag brukar alltid referera till 2014 gällande den varma sommaren, eftersom det var året då jag var inskriven (från och med juli) i en sådan arbetssökningsaktivitet. Så det var absolut 2014. Ska gå in och ändra det när jag skrivit färdigt här :-)
Är dock säker på 2012. Det var året jag fått en sådant typ "subventionerad anställning" (som varar 1 år), vilket gjorde att jag jobbade den sommaren. Och det jag minns är att jag kände att det inte gjorde särskilt mycket att jobba just den sommaren, eftersom det ändå var så fruktansvärt dåligt/regnigt/kallt väder.

Året innan, alltså 2011, var jag också på samma arbetsplats men på praktik. Så jag var därför ledig under den sommaren. Det kan dock ha varit dåligt väder då också, det kan jag inte säga då jag inte minns. Och som sagt så vet jag att jag jobbade hela sommaren då det var kallt och regnigt. Jag vet också att Hösten 2011 var helt katastrofal. Det regnade precis hela hösten. Det vet jag eftersom jag åkte på två veckors utlandspraktik till Belgien i slutet av oktober 2011, och vi åkte från en höst av regn och rusk till två veckor av sol.

Tack för din kommentar! :-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

2

Kul med en bucket list för sommaren! Jag fick inspiration av dig och gjorde min egen (och länkade naturligtvis till dig :-)). Kul när man har lite mål och planer som man kan bocka av efter hand.

Jag tänkte tipsa dig om att besöka Norrvikens Trädgårdar (lång bit ifrån dig dock, men det kanske inte hindrar :-) eller om det finns någon liknande allmän trädgård/park/zoo nära dig), äta en god middag på en uteservering, plocka bär i skogen, prova discgolf ;-), besöka Aquaria i Stockholm. Nu fick jag slut på idéer, men kanske något som lockar! :-)

Svar: Tack! Vad roligt att du gillar den :-D Och vad kul att du fick inspiration att göra en egen sommar-bucket list! Det är ju just det som är typ halva (kanske mer) anledningen till att blogga; när man lyckas inspirera andra :-)
Och ett Tack till för dina härliga tips! Tyvärr finns inte ekonomin just nu för några längre resor, utan jag får lov att hitta på något här i Piteå / Piteå med omnejd. Men det finns absolut idéer bland dina förslag som går att genomföra här :-)

Ha det fint!
P I X E L I E - Erica Pettersson

Annika
3

KUL bucket list. Mkt där borde du kunna genomföra. Allt egentligen. inget är ju speciellt galet eller så. Jättekul med sådan lista.
När september kommer tror jag att du har prickat av hela listan!!

Svar: Vad roligt att du tycker det :-D
Ja, jag tänkte på det när jag skrev listan. Att det skulle vara saker som är genomförbara, och helst inte kräver så stor ekonomisk insats (är ju bara timanställd vikarie, så därför inga möjligheter att leva alltför utsvävande ;-))

Tänkte mer att listan kunde bli ett bra sätt för mig att faktiskt komma mig ut och göra något i sommar. Annars finns risken att jag mest skulle vandra omkring här hemma och slappa mig igenom sommarmånaderna ;-P

Ett stort tack för dina fina kommentarer :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?