Vardagsbilder, vårkänslor, vardagslycka och TACK!
Först vill jag säga till er alla: TACK för era fina kommentarer i förra inlägget!
Det betyder så otroligt mycket för mig att ni ville ta er tid att svara; nu har jag lite bättre koll på hur många läsare jag egentligen har här på bloggen :-D Ni var faktiskt fler än jag trodde. Gissade ju på runt 4-5 regelbundna läsare, men det visade sig att ni faktiskt är runt 8 st. som kikar in här.
Fick 8 kommentarer på inlägget, så jag kan säga att antalet är 8-10. Jättekul!
 
Sedan... tja, så mycket finns egentligen inte att skriva just nu. Gör inte så mycket annat än rena vardagssysslor, som t.ex. jobbar, just för tillfället. Men ändå känner jag mig lycklig, och det är väl det som är huvudsaken :-)
Jag rider fortfarande på hur BRA jag trivs med att jobba i kök!
För första gången - EVER - har jag hittat ett "vanligt" jobb som jag faktiskt skulle kunna tänka mig att landa i, alltså jobba med tills jag går i pension! Bara det känns fantastiskt!
Visst, fick jag välja helt fritt finns det väl andra saker jag helst av allt skulle vilja göra (typ jobba med något av mina kreativa intressen), men jag skulle inte direkt må dåligt om det blev köksjobb i slutändan.
 
Vi har även officiellt VÅR nu! I måndags gick vi ju in i VÅRMÅNADEN maj!
Vår ÄR min absoluta favoritårstid; det är synd att det bara är en månad.
April är vårvinter och Juni är försommar. Det sistnämnda älskar jag också, men inget går upp mot VÅREN!
Tiden då allting verkligen lever upp och kommer till liv -både växter, träd och människor!
Det är något alldeles särskilt med våren. Det känns som en tid av "allt är möjligt", ungefär som höstterminens början och nyårsafton. Håller ni med? Eller har ni någon annan tid på året då ni känner att allt liksom börjar om?
 
Fortfarande är det en del snö kvar här, och träden är fortfarande kala. De små ljusgröna musöronen har inte börjat titta fram ännu, men NU är det bara en tidsfråga. Det är endast några veckor kvar innan vi får njuta av den där skira, ljuvliga grönskan.
Jag längtar.
 
 
För att inte inlägget ska bli helt bildlöst (och för att det ska synas på typ Bloggspaning och sådana ställen) så lägger jag in två småtråkiga vardagsbilder.
I lördags, den 29:e, åkte jag och två arbetskompisar upp till IKEA i Happis samt till Finland. Jag HADE kameran med mig, med laddat batteri, men av någon anledning blev det inte fotat mycket. Några bilbilder, och ingenting mer.
Denna första bild är helt enkelt en bild jag knäppte under färden upp till Haparanda. E4:an, någonstans mellan Luleå och Happis...
 
 
Och en vardagsbild fotad idag, onsdag. Bara för att jag har en enorm kameraabstinens! Så den får väl fungera som en liten "blogghaul" på vad jag handlade på Willy´s och ICA ;-P
Inte särskilt LCHF, jag vet. Jag har dock ett litet uppehåll denna veckan ut, bland annat p.g.a. Happisresan i lördags.
Era fantastiska kommentarer!
Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?