Överraskande gott och nyttigt snacks
 
Jag har tyvärr aldrig varit särskilt förtjust i bönor, så det har aldrig blivit av att jag frivilligt ställt mig och gjort iordning sådant.
Men den senaste tiden har jag på jobbet provat på lite andra saker till salladsbuffén än jag brukar. Har googlat en del på förslag, och den här veckan blev det så att jag provade på att göra lite rostade kikärtor.
Naturligt var det ju då att jag smakade av hur de blev, och jag blev faktiskt positivt överraskad över hur goda jag tyckte de var!
Därför åkte jag till affären efter jobbet igår, köpte hem kikärtor och gjorde en laddning till fredagsmyset.
Känns så roligt att ha hittat något nyttigare (tror jag de är i alla fall) snacks som jag faktiskt tycker är jättegott.
 
Enkelt är det också.
En sätter bara ugnen på ungefär 200 grader, sköljer av kikärtorna (om en använder färdigkokade), blandar i lite olja och kryddar med lite av det en känner för egentligen. Min smaksättning den här gången blev Grillkrydda.
Lägg ärtorna sedan på bakplåtspapper på en ugnsplåt och in i ugnen ungefär en halvtimme.

Nu vet jag ju inte om jag bara är oerhört "late for the party", men detta är verkligen något jag rekommenderar!
Brukar ni äta rostade kikärtor istället för snacks ibland?
Eller finns det någon mer än jag som inte smakat det tidigare? 
Era fantastiska kommentarer!
1

Har aldrig provat det förr, men det lät och såg riktigt gott ut! Tack för tipset, det måste jag testa till nästa fredagsmys. :-)

Svar: Gör det :-) Jag rekommenderar det verkligen; tycker det var överraskande gott :-D
Hoppas du haft en fin helg!
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?