Vårljuset i vintertunneln...
 
Starkt medveten om att snöuppdateringar tagit upp typ 95% av mina sociala medier denna vinter, så kommer här en till. Men jag kan helt enkelt inte låta bli. Med tanke på vilken VINTER det varit i år har det varit stört omöjligt att inte skriva om det.
 
Men nu...NU...nu börjar vi äntligen se ljuset i slutet av vintertunneln!
Denna senaste veckan har det tinat så sjukt mycket! Hittills denna veckan har vi haft underbart väder med många plusgrader, vilket såklart är anledningen till all snö som försvunnit.
Om ni ser på bilderna här ovanför (som jag också lagt ut på Instagram) så är staketbilderna ett perfekt exempel. När det varit som mest snö har inte staketet synts. Och då ÄR det ett sådant högt grönt typiskt förskolestaket.
Ni som har barn på förskola, eller någon gång gått förbi en förskola, känner garanterat igen staketet. Nästan varenda förskoletomt är inhägnad med ett sådant. OCH det ÄR ett högt staket. Det går strax över midjehöjd på mig.
 

Visst, det är en hel del snö kvar fortfarande. Men fortsätter det i denna takt känner jag mig mer än hoppfull.
Gissar att det är nu vi kan tacka vintern att det så gott som endast varit torr pudersnö.
Snön har varit så luftig, vilket förmodligen är anledningen till att det sjunker ihop så extremt snabbt nu när det äntligen blivit plusgrader.
 
 
Den sista bilden här är visserligen tagen under föregående vecka, så det har hunnit tina lite sedan dess.
Men det visar ändå att plogkanterna fortfarande är rätt höga ;-)
Era fantastiska kommentarer!
Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?