You can call it Winter Wonderland
Alltså! Vilken vädervecka vi har haft!
Tänk att så sent som i tisdags låg inte en enda snöflinga på marken. Allting som kommit förut hade tinat bort, och hela världen var verkligen brun, grå, blöt och MÖRK! Blir ju alltid extra mörkt när det regnat på vintern.
Det var i tisdags.
 
Sedan började det snöa... vilket höll i sig hela onsdagen och halva torsdagen. Plus att det idag började om att snöa på eftermiddagen.
Så från en brungrå värld till vad ni ser på dessa bilder ↓ på bara två dagar.
 
Dock är jag ju, som ni vet, inte direkt något stort fan av snö. Milt uttryckt.
Visst, det kan vara fint att titta på och det kan vara mysigt till jul. Men nej; jag är ingen snömänniska!
Därför kan det gärna få stanna såhär. Denna mängd gör mig inte så mycket. Det är mest mysigt.
Det behöver INTE komma mera!


Har ni fått snö där Du bor?
Gillar Du snö, eller får du också ett sug att bege dig till varmare breddgrader hela vintern?

Era fantastiska kommentarer!
1

UNDERBARA bilder! Underbara!!! Nej, jag längtar aldrig till varma platser på vintern. Tvärtom. Jag längtar till norra Norrland, till Alaska, till norra USA, till Kanada och till Grönland, HAHA!
ja du känner mig!
Fantastiska bilder. Verklagen JUL! OCH vinter. Blir avis. VILL ÅSSÅ!!
Nu ska jag läsa ditt inlägg om julfilmer, inte säkert jag håller med, men vi får se ;-)
HA en finfin helg, fina Erica.
Kramar!!

Svar: Åh! Tack!! Vad glad jag blir att du gillar mina snöbilder! :-D
Jag fotade dem lite snabbt på väg hem från jobbet. Knäppte först ett par bilder med mobilen och skulle sedan precis sätta mig i bilen. Dock tänkte jag att "nä, när jag ska blogga sen kommer jag ångra att jag inte tog några bilder med Canon också". Speciellt som jag trots allt hade storkameran med mig i väskan :-)


Jajamän, vet ju att du gillar vintern och tycker det är mysigt när det är mörkt och till och med lite ruskväder. Jag önskar så mycket att jag haft lite grann av det. Hade inte varit helt fel med tanke på var jag bor... ;-)


Ha en toppenhelg! Kramar!
P I X E L I E - Erica Pettersson

iza
2

Jag älskar snö, får gärna komma mer. Helt klart. Som ovan kommentar säger, gärna Alaska osv. Helt insane. Snö är underbart vackert. Jag som förr, bodde i södra Sverige, älskar verkligen vintern här i norr. Det har snöat lite idag med, och verkar som de snöar i skrivande stund också <3 Mer snö åt folket :D

Svar: Jag tycker alltid det är roligt att höra från de som gillar snö :-) Tror det är för att jag själv inte tycker om det, så det är så kul att få se det ur ett annat perspektiv :-D
Håller med om att det i alla fall är riktigt vackert med snö. När det ser ut som ett "winter wonderland" där ute kan till och med jag tycka det är underbart att promenera runt mitt i det :-)

Hoppas du får en fin fortsatt helg!
P I X E L I E - Erica Pettersson

Eva i Dalarna
3

Jodå det är vackert med snön och dina bilder är underbara.
Vi har fått snö här nu och i juletid är den mysig tycker jag. Men efter jul kan den få smälta bort tycker jag. Förra året låg den kvar så länge och det kom bara mer och mer, nästintill att man blev deprimerad.
I år tar vi en resa till Kap Verde mitt i mörka vintern!

Svar: Tack! Ja, visst kan det verkligen vara vackert med snö :-)
Jag håller med dig till 100%! Till jul gör det egentligen inte så mycket med snö. Det är snarare ganska mysigt. Men efteråt... DÅ kan det gärna få tina bort omgående!

Förra året ja! DET är en vinter vi inte kommer glömma i första taget... ;-) Har aldrig sett så mycket snö, under så lång tid, i hela mitt liv! Och då har jag ändå bott här i Norrbotten hela livet.


Åh! Vad härligt med en resa till varmare breddgrader mitt när det är som kallast och mörkast här hemma! Jag har typ under hela mitt vuxna liv önskat att jag haft möjligheten att t.ex. åka utomlands någon gång i september/oktober och återvända i maj. Hade inte haft ett dugg emot att slippa hela vintern här ;-)

Hoppas du får en jättefin fortsatt helg!
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?