Fiktiva noveller på bloggen???
En riktigt gammal Favorit-i-repris, men bilden passade bra in till just detta inlägg. 
 
 
Jag hade ingenting att göra för ett par dagar sedan, så jag satte mig ner för att se om jag fick någon skrivinspiration. Inte till något "regelrätt" blogginlägg, utan fiktivt skrivande.
Skrivande är ju det som var min allra första passion. När jag var liten skrev jag oräkneligt många små berättelser, och Författare var under många år mitt drömyrke nummer ett. På sätt och vis är det fortfarande ett drömyrke, men jag känner att jag har tillräckligt med insikt för att slå fast att jag inte har tillräcklig skrivartalang för att nå hela den vägen.
 
MEN det hindrar mig inte för att skriva! Nix pix!
Gillar en att skapa historier i huvudet så SKRIV! Det spelar ingen roll om ens verk aldrig kommer att bli publicerade "på riktigt". Skriv! Det är en sååå skön känsla att sitta och skriva i flera timmar. Se hur en historia tar form vid fingerspetsarna.
 
I alla fall... om jag ska ta och komma till saken då.
 
Den där korta skrivarstunden för ett par dagar sedan resulterade i en novell, vilket i och för sig är ovanligt för mig då jag gärna skriver lite längre berättelser numera.
När sagda novell var så gott som färdig (saknas bara lite grann) kom jag att tänka på bloggen, och om jag skulle kunna kombinera detta på något sätt. Bloggande handlar ju faktiskt om att skriva (även om bloggvärlden fokuserar mest på bilder, i alla fall i det svenska bloggklimatet).
 
Denna bloggerska började i alla fall fundera... Kan det vara en idé att skapa en ny kategori här på bloggen, där jag publicerar noveller som jag skriver? Alltså fiktiva noveller. Påhittade historier.
Hur låter det för er?
Är det något som ni skulle kunna tänkas vara intresserade av att läsa?
En sådan sak som att lägga upp berättelser jag själv skrivit känns ärligt skitnervöst. Det skulle verkligen vara att ta ett stort steg utanför min comfort zone att låta andra läsa vad jag skrivit, då jag aldrig gjort det förut.
Visst, jag har inte glömt bort att jag bloggat i tio år, men på något sätt blir det inte riktigt samma sak.
På något sätt känns det som om jag skulle blotta mig mer att lägga ut mina fiktiva berättelser för allmän läsning än det gör när jag skriver ett blogginlägg. Trots att det kanske borde vara tvärtom...
Samtidigt känns det som att det skulle vara jätteroligt.
 
Den nya kategorin skulle naturligtvis inte ta över bloggen. Det kommer fortfarande att vara en foto/livsstilsblogg, men med ett inslag av fiktivt författande.
Kanske att jag lägger ut en novell varje fredag eller liknande, "lagom för helgläsning".
 
Men som sagt; vad tycker ni?
Jag skulle uppskatta otroligt mycket om ni ville offra några minuter av er tid att ge mig feedback på detta inlägg.
Är en Novellkategori här på bloggen något som låter kul? Tråkigt? Ointressant?
 
Tack på förhand Bästa läsare, och hoppas ni får en riktigt fin/mysig/trevlig fredagskväll, vad ni än har för planer!
Era fantastiska kommentarer!
1

Jag tycker det låter som en ypperlig idé! Jag tycker du verkligen ska ha en novellkategori. Blev jätteintresserad att läsa något som du skrivit! :-) Så jag tycker helt enkelt, go fot it!

Svar: Tack för din kommentar! :-D
Vad roligt att du gillar idén! Ja, jag kände att det kunde vara något lite nytt och roligt att lägga till här på bloggen :-)

Hoppas du har en bra tisdag!
P I X E L I E - Erica Pettersson

2

Ja, Erica, ibland kan det nog vara kul. Så prova!!
Sen kan du ju även ha en till blogg med enbart noveller.
Jag skulle också läsa om du la ut en en novell.
Kör på!!

Svar: Tack för din feedback! :-D
Ja, tanken var att i så fall lägga ut en novell per vecka (inte mer) eller någon gång då och då. Har lite funderingar på att lägga den kategorin till fredagar i så fall -lagom till helgen :-)

Ha en toppentisdag!
P I X E L I E - Erica Pettersson

3

Oooh ja! Go for it! Skulle vara superkul att läsa :)

Svar: Tack för din kommentar! Vad roligt att du gillar idén :-D
Det blir mest troligt så att jag provar på en sådan kategori. Håller på att skriva första novellen :-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

4

Har precis upptäckt din blogg och måste bara kommentera ett JA!! Det skulle vara fantastiskt roligt att läsa! Speciellt när en själv är inne i en skriv-period, då kanske man får lite inspiration ;)

Svar: Vad roligt att du hittat hit! Välkommen! :-D
Och vad roligt att du gillar idén med en novellkategori! Kul att du också skriver, och är inne i en skrivperiod. Det är ju så kul att, så att säga, "skapa med ord"!

Hoppas du får en bra fortsatt dag!
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?