Semmeldagen, ny mobil, alla ♥ dag och så mer av den där snön
Hej hej alla mina ♥ såhär på Alla hjärtans dag!
Hoppas att ni får fira dagen på precis det sätt ni önskar.
För min egen del måste jag säga att jag faktiskt inte har någon direkt relation till Alla hjärtans dag, vilket betyder att jag inte känner någon stress what so ever inför dagen.
Ska jag vara ärlig så kan jag inte minnas att jag någon gång tidigare heller känt stress över att vara singel (alla ♥ dag handlar ju även om familj och vänner egentligen, men den romantiska kärleken ligger ju trots allt mest i fokus) den här dagen. Jag tänker på det så gott som alla andra dagar på året, men av någon anledning inte den 14:e februari...
Nu fick jag dock en idé till ett separat blogginlägg rörande det här med kärlek, romantik och alla hjärtans dag. Därför tror jag att jag lämnar detta ämne för tillfället.
 
Vänner och familj är ju också en del av Din alla hjärtans dag...
 
 
Jag har blivit med ny mobil! Äntligen!
Eller okej, tekniskt sett är den begagnad, då det är min systers gamla. MEN den är pedantskött, därmed som ny och för mig är den ju ny. Speciellt som det är en iPhone 6, och då jag gick från en uråldrig 4S är det en STOOOOR uppgradering!
På min gamla 4S var batteriet helt slut (jag menar det; kunde inte använda den utan att den var ikopplad i laddaren), alla appar var slöa då de behövde uppdateras och de kunde inte uppdateras utan att först uppdatera IOS. Och jag VÄGRAR uppdatera en 4:a med programvara skapad för dagens modeller!
Jag kunde inte ens ladda ner nya appar, eftersom när jag försökte kom det bara upp att "appen inte är kompatibel med mitt IOS".
Som ni hör... en telefon som fallit för ålderstrecket för lääänge sedan.
 
MEN allt det behöver jag inte störa mig på längre!!! :-D
NU har jag den senaste uppdateringen, alla appar uppdaterade med alla dagens funktioner och ett batteri som verkligen håller hela dagen även om jag använder telefonen! :-D
Sist jag uppdaterade IOS var 2013, vilket betyder att det verkar finnas så många funktioner jag aldrig haft tillgång till. Bland annat en massa nytt på Instagram, typ det där "Instagram story", eller vad folk kallar det.
Jag har numera tillgång till alla filter och alla möjliga typer av dekaler på Snapchat (hade inte ens tillgång till filter där tidigare).
etc. etc.
iPhone 6 - Du är SÅ välkommen till mig!
 
 
 
Idag är det ju som sagt Alla hjärtans dag, och igår var det den där semmeldagen aka Fettisdag (fet-tisdag).
För min del blev det två semlor och en pizza under dagen ;-)
Först en semla på förmiddagen, sedan vår årliga pizzatradition (vi har ätit det på fettisdag sedan vi var små) och så en smemla (ja, felstavat med flit) till efterrätt.
Mina smaklökar och min mage var dock inte vänner under kvällen. Det var så gott, men magen protesterade hej vilt. Helt värt det dock!
 
Mammas semlor är 10/10!
De är fluffiga, saftiga med mycket fyllning. Precis som jag gillar det!
 
 
Och så tänkte jag att jag avslutar med att lägga till ytterligare några snöbilder här på bloggen. Hur mycket sådant har det egentligen blivit de senaste månaderna...!?!
Men det här är så sinnessjukt att det helt enkelt inte går att ignorera. Jag har aldrig varit med om såhär mycket snö tidigare. And it just keeps coming...
Plus att jag hittills mest tagit bilder i och i direkt anknytning till stan, där det inte syns lika tydligt hur sjuka mängder det egentligen är (måste nästan upplevas på plats).
 
Era fantastiska kommentarer!
1

Herregud så mycket snö. Ni kunde dela med er lite till oss här i sydsverige :) Det är väldigt vackert dock.

Svar: Ja, det har verkligen kommit så sjukt mycket snö den här vintern. Och dessutom är det ju hela 1,5 vintermånader kvar (resten av februari + mars). Jag ser verkligen inte fram emot snösmältningen i April...
Jag skickar så gärna ner hälften (minst!) av snön till er :-D

Och jag håller med; det är riktigt vackert. Och tur är väl det, annars finns det inte skuggan av en chans att jag skulle klara av vintern...

Hoppas du haft en fin dag!
P I X E L I E - Erica Pettersson

2

Skönt med uppdatering av telefon. Jag är redan sugen på nästa jag. Jag har idag iPhone 7, men är sugen på 8an eller den som kallas iPhone x. Äsch, får vänta. :)
Dra och bada vad med snö ni har.. Här i "mitten" av Sverige är det knappt något alls.. Mest is, tråkigt nog.

Hoppas du har en fortsatt bra dag.

Svar: Ja, det känns verkligen underbart! Äntligen en telefon som fungerar som den ska. Det är en iPhone 8 min syster köpt, och då fick jag möjligheten att ta över hennes gamla 6:a (vilken är pedantskött, så den är som ny).

Ja, snömängden den här vintern är helt sjuk. Det är hur mycket som helst; men å andra sidan har det snöat ända sedan slutet av oktober :-)

Önskar jag kunde skicka ner hälften till er som inte har lite snö :-)

Tack för din kommentar och ha en toppenfin fortsatt torsdag!
P I X E L I E - Erica Pettersson

3

Härligt med ny mobil. Det är alltid så kul när man får en ny, eller bättre begagnad som i ditt fall.
YAY!!
Älskar all er snö!! LJUVLGT, som en vinter ska vara. ÅÅÅÅÅ!!
Ja, Alla Hjärtans Dag är för ALLA!! Inte bara för par. You bet!
ha en fin helg nu!!

Svar: Ja, det är sannerligen underbart att äntligen ha en fungerande mobil igen! Har inte laddat den här sedan igår natt, och den har fortfarande batteri kvar (och faktiskt fungerar att använda vid 20%). Min 4s-skitmobil höll sig kanske 5 minuter efter att jag pluggat ut den från laddaren...
Ja, det går inte förneka att vi verkligen fått en VINTER i år i alla fall ;-) Det ÄR vackert, det är det :-) Dock känner jag ändå att det hade varit lika vackert, och en riktig vinter, även om det bara kommit hälften... Jag ser inte fram emot April och snösmältningen ;-)

Hoppas du får en jättefin helg!
P I X E L I E - Erica Pettersson

4

Så härligt med massa snö! :''( Här i Skåne kommer det och går samma dag..

Och så skönt med ny mobil!

Svar/ Tack så JÄÄÄTTE mycket!! <3

Svar: Ja, det är riktigt mysigt :-) Här kom snön i oktober/november, och sedan dess har det bara fyllts på. Kunde jag hade jag mer än gärna skickat ner två tredjedelar till en del södra delar av landet ;-)
Ja, det känns helt underbart att ha en fungerande mobil igen. Det var lääänge sedan sist...

Hoppas du får en fin helg!
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?