Det var 2017... Del 1
Så var det dags igen... en sådan där Årsresumé. Ett blogginägg där en går igenom det avslutade året.
Att göra sådana här inlägg tycker jag faktiskt är riktigt roligt (även om det tar TID). Det blir mycket "oh! Ja, just ja", "DET hände ju då och då"... o.s.v.
Även om det inte händer så mycket i ens liv så är det ändå mycket en hinner glömma bort.
Det är DET som är så BRA med att blogga!
Visst; det finns ju vanliga dagböcker också. Men är en, som jag, en sådan person som inte får det till att bli att skriva dagbok känns bloggandet perfekt. En får utlopp för sin kreativitet samtidigt som det faktiskt blir en sorts dagbok. En slags minnesbok.
 
Men slutbabblat nu. Tycker vi sätter igång med årsresumén istället :-)
Ett meddelande bara: Det blir så att jag delar upp detta inlägg i två delar, då det annars blir sååå extremt långt.
Så i detta inlägg kommer jag att avhandla januari till juni, och då naturligtvis juli till december i nästa inlägg.
 
 
 
JANUARI
 
Minns faktiskt att jag började året skittaggad på allting, speciellt sociala medier som bloggen och Youtube.
Sedan gick det ju som det gick med det... ;-)
Men att jag var så extremt taggad kanske berodde mycket på min alldeles nya almanacka från personligalmanacka.se, vilken jag blev så sjukt nöjd med ;-D

Tack vare mitt jobb höll i alla fall mitt allmänt goda humör i sig även under min hatmånad Januari.
En liten dipp kom dock fredagen den trettonde... Då det varit snöstorm, och jag inte kom ut med bilen på morgonen, trots att jag skottade mig svettig. 

Annars hände det väl inte direkt överdrivet mycket i januari 2017. Jag jobbade på, och eftersom det fortfarande är så mörkt är det svårt med fotomöjligheterna. Minns dock att jag fotade lite mysbilder på min nyrensade lägenhet.
 
Det var också denna månad som en mörk händelse skrevs in i historien.
Den 20:e, när jag tror hela världens blickar riktades mot USA och installationen av deras värsta president någonsin. Jag funderar över om det inte kan bli deras sista president... Finns det ens något United states of America kvar när den där Trumpeten fått härja i fyra år???
En man som under sitt FÖRSTA år som president gjort fler tabbar och grodor än typ alla tidigare presidenter tillsammans...! Han får mig nästan till och med att sakna Bush. Och DÅ är det illa!!
 
 
 
FEBRUARI
 
Samma här; vintermånad två av fyra på denna sidan nyåret. Det började sakta men säkert bli lite ljusare, men i övrigt hände inget särskilt i februari. Särskilt mycket fotande blev det inte heller, då jag verkligen haft en seglivad kameratorka.
Istället kan jag väl länka några inlägg från februari, så kan ni om ni vill köra på en liten throwback ;-)
 
 
Jag fick också något ryck, kopplade in en gammal VHS-spelare jag har här hemma och tittade ett par gånger på en gammal teaterföreställning jag såg mycket på när jag var liten. Madicken på Junibacken, spelad på Göta lejonteatern i Stockholm.
 
Plus att jag också skrev ett långt och ärligt blogginlägg om extrem blyghet, och hur det är att vara extremt blyg.
 
 
 
MARS
 
Tredje vintermånaden.
Jobbade på som vanligt, och egentligen hände ingenting mer än så. Det mest "spännande" ;-P var typ att jag köpte en ny hemtelefon... då mina tidigare har varit rena måndagsexemplaren.
Det hände så lite i mars, vad jag minns, att det nästan var så att jag funderade på att hoppa över månaden här i min årsresumé.
 
Ett urval av blogginlägg från mars 2017:
Det finns inget som heter Norrländska!
 
 
 
APRIL
 
Exakt samma här som för Mars. Funderade nästan på att hoppa direkt till maj.
Hade inte ens några bilder från minnesvärda blogginlägg att lägga in till rubriken April.
Därför fick det bli dessa... några bilder jag fotade under en kväll strax efter påsk (därav påsktuppen ;-)).
Så påsk. That´s it. Det var det enda som hände under April 2017...
 
 
 
MAJ
 
I maj 2017 höll jag (och förmodligen många med mig) verkligen på att tappa hoppet om att det någonsin skulle bli vår.
Att det snöar i början av maj är ju inget ovanligt. Det är snarare vanligt, då den nya snön tar bort det sista som är kvar av den gamla.
MEN det här året snöade det typ en hel vecka i streck i MITTEN på maj!
Naturen visade inga tecken på att börja slå ut i grönska, utan istället snöade det dag efter dag...
I mitten på Maj!
 
Men så kom den. Till slut. Våren!
Den är sen, men när den väl kommer till oss gör den det med BESKED!
Det är verkligen en explosion av skir grönska när det väl sätter igång! Och allt händer på bara ett par dagar.
Riktigt i slutet av Maj fick jag äntligen fota dessa ljuvliga vårblommebilder!
 
Jag skrev även ihop en sommar-Bucket list, och jag hoppades verkligen att jag skulle kunna bocka av alla punkter.
Men igen ville naturen annorlunda... Återkommer till det.
Hade ju så mycket utomhusgrejer på listan, men då vi inte ens fick någon sommar så var det så mycket jag inte kunde genomföra.
Och ja, jag vet att vissa saker går att genomföra trots dåligt väder. Men en tappar ju trots allt en massa inspiration när det är en dålig sommar.

– Åka till Gläntan (populär badstrand här i Piteå) minst två gånger.
– Damma av kameran och fota så pass mycket att jag alltid har nytt material att visa på bloggen.
√ Fylla 33 år ;-P
– Åka ut på picknick.
– Stanna ute en hel dag, från tidig morgon till sen kväll.
– Grilla minst en gång.
√ Äta Surströmming minst en gång, helst två eller fler.
√ Gå på Öjeby kyrkmarknad.
√ Fota i dagsljus mitt i natten.
– Ta minst en ny favoritbild.
√ Ta minst en "trolsk"/drömmande bild.
– Ta en fotopromenad som är så lång att jag fyller båda mina minneskort (16GB + 8GB).
– Läsa minst en (1) bok, helst två (2).
– Gå på loppis i Badhusparken minst en lördag.
– Färdigställa mitt bokmanus.
√ Declutter mitt förråd (har vindsförråd, och det är alldeles för kallt att vistas där under vintern).
– Minst en spelkväll (sällskapsspel) i stugan!
 
 
 
JUNI
 
Det var några saker jag gjorde under juni månad.
Eller who am I kidding? Det är i stort skett det enda jag gjorde.
Jag vet att mina årsresuméer låter så tråkiga. Jag gör ju typ aldrig något. Men det är som det är ;-P
Jobbet rullade i alla fall på som vanligt, och jag fortsatte trivas som fisken i vattnet. Dessutom kom jag upp i heltid så gott som hela juni! :-D
 
 
TO BE CONTINUED...
Era fantastiska kommentarer!
Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?