Sinnessjukt mycket snö i vinter!
Mycket snörelaterat nu, jag vet. Men igen: jag kan inte låta bli ;-)
Tydligen är det så att hittills den här vintern har det kommit 3 gånger mer snö än normalt. 3 gånger så mycket snö jämfört med vad det brukar vara den här tiden.
Och ja, det märks.
Det ÄR verkligen ohyggligt mycket snö för tillfället.
Tack och lov känner jag fortfarande att det trots allt är ganska mysigt. Samt att jag verkar gilla snö bättre och bättre, i alla fall jämfört med hur jag alltid känt tidigare (alltid hatat snö).
 
Tänkte mest bara illustrera lite kort hur mycket snö det faktiskt är...
Dessa bilder tog jag när jag parkerat bilen längst Gamla Pitsundsvägen, där jag tog några av bilderna från detta inlägg.
Naturligtvis är inte alla plogkanter såhär pass höga, men jag kände ändå att jag var tvungen att föreviga just detta tillfälle. För just den här plogkanten var ju trots allt såhär sjukt stor!
 
 
Jepp. Högre än bilen.
Och även om de flesta plogkanter faktiskt inte är såhär höga, så går de flesta i alla fall upp till var rutorna börjar.
 
Och såhär var utsikten när jag satt inne i bilen. Satt bakom ratten (alltså på förarsidan) och bara riktade kameran rakt utåt.
Era fantastiska kommentarer!
1

Inte lite avundsjuk! Här hemma har vi frost, inte snö, bara frost. Det är vackert det med, men inget går ju upp emot en riktig vinter med massa snö!

Svar: Ja, visst är det ganska mysigt med snö ändå :-) Kunde jag skulle jag skicka en del av vår snö till alla som vill ha men inte har. Igår och idag har vi dessutom haft snö+frost. Så det är verkligen som ett kritvitt sagolandskap ute för tillfället :-)

Ha en fin helg!
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?