Jodåsåatt... mars började ju bra...
(null)
 
Tjenixen! 
Här går det inte många knop just nu. För tillfället råder sjukstuga och jag tror de flesta känner igen sig i att en inte orkar ta itu med något sådana gånger. 
 
De senaste dagarna har jag haft: 
  • Ont i halsen
  • Hosta (=inte fått sova på nätterna)!
  • Ont i leder
  • Hög feber (som mest 39,3 grader)
  • Förkyld/tjock i halsen
  • Växlande frossa & svettningar
  • Huvudvärk
Vill inte direkt diagnostisera mig själv, då jag inte är läkare, men risken finns ju att jag drabbats av den här influensan som typ två tredjedelar av Sveriges befolkning har/haft i vinter... 
 
Är inte kry än, även om febern är mildare. Dock känns det som om jag har totalt 0% ork. 
Gick upp till Apoteket för en stund sedan, det är max typ 40-50 meter, och jag blev ANDFÅDD! 
 
Det enda jag gjorde igår (fredag) var att ligga under täcket på soffan och maratonlyssna på min favoritpodd; Penntricket (REKOMMENDERAS!!).
Vet inte hur många avsnitt jag hann beta av..?
 
Ursäkta den allmänna deppigheten i detta inlägg, men jag ville bara visa ett litet livstecken :-) 
Och livet är ju inte guld och gröna skogar varje dag, eller hur ;-)
 
Håll gärna tummarna för mig att jag kan gå tillbaka till jobbet på måndag! 
 
Tack för er tid! 
Vi hörs!
 
Era fantastiska kommentarer!
1

Erica, är rätt säker på att det är flunsan. Den lär vara vidrigt hemsk iår. SÅ ta hand om dig nu tills du känner dig OK igen. GÅ inte till jobbet för tidigt. Jag hade flunsan för 4-5 år sen. FY tusan vad däckad jag var, just det där med ONT i muskler och leder och hög feber är klassiskt för flunsan. OCH att känna sig så otroligt under isen. Tyvärr tar det lång tid med återhämtning. Minns att jag kände mig fit for fight sådär fem veckor senare. Ja, det är sant. Men det värsta var nog över på en vecka. Hostan var HEMSK, som jag skrev till dig på insta eller FB. Jag vet hur vidrigt det är, det är som knivar som skär in halsen då man ska sova eller koppla av. Det är som en förbannelse. Jag brukar suga på halstabletter, och ta in ngn hostmedicin innan jag lägger mig. Tycker jag sover så dåligt vid förkylning, och såklart ännu värre med flunsa, numera. Krya på dig. Influensan är verkligen såååååååå hemsk att ha. Trösten är att det går över, men känns det alltvärre så måste du söka läkare. KRYA på dig, Erica!!

Svar: Hej!
Ja, jag har också misstänkt att det är influensa. Två tredjedelar av Sveriges befolkning verkar ha varit drabbade de senaste veckorna. Personalbrist typ överallt... inom alla branscher... Och jag som är van att de (få) gånger jag har feber håller det i sig max två dagar. Den här gången blev det envist dubbelt så länge.

Oj! Ja, då vet du verkligen hur det känns att ha influensa! Fem veckor lät inte nådigt!
Exakt; den där hostan är absolut vad som varit värst med detta. Natten mot onsdagen förra veckan fick jag sova sammanlagt kanske 2 timmar, och natten mot torsdagen blev det MAX 1 timme framåt morgonen. På grund av hostan.

Dock kom mamma förbi under torsdagen med några "specialhalstabletter" som hon hade köpt vid något tillfälle på Apoteket. Halstabletter en bara får ta max tre per dag av.

Och de fungerade som mirakelpiller! På torsdagskvällen tog jag en sådan, och samma natt fick jag sova ostört i 6-7 timmar :-D

Idag är det sååå mycket bättre i alla fall. Febern är borta, hostan är (tack och lov) så gott som borta och det känns allmänt i kroppen att den här på god väg tillbaka. Så idag går jag tillbaka till jobbet! :-D

Ha en jättefin dag!
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?