Sommaren är här
Med endast fyra dagar kvar av Maj kan vi konstatera att det har varit en månad utan dess like!
I år har inte Maj varit en vårmånad. Det har varit en sommarmånad!
Under hela månaden har solen strålat och det har varit rena rama sommartemperaturerna.
Vi hade helt ärligt ingen vår i år. Det gick från vårvinter till sommar över en natt. Bokstavligt talat. Men inte mig emot! Jag bara njuter!
 
I morse gick jag in på SMHI´s hemsida för att kolla in den där hur-långt-har-våren-kommit-karta, för att mötas av denna bild här ovanför! Majoriteten av Sveriges yta har till och med meteorologisk sommar!
Det betyder att temperaturerna hållit sig över 10 grader minst 5 dygn i sträck, vilket ju faktiskt betyder att det inte gått under 10 grader ens på nätterna :-D
Ljuvligt.
Underbart.
Awesome.
Och Alldeles Alldeles underbart!
 
Också idag, precis nu i skrivande stund, tittar jag ut från mitt fönster och ser inte ett enda moln på himlen.
Solen lyser, det är femton plusgrader i skuggan och alla träd är helt utslagna nu.
Gällande ljuset har vi nått den punkten att det numera aldrig blir mörkt!
Det kommer fortfarande att hinna bli lite ljusare alldeles mitt i natten innan midsommar, men det är inte mörkt.
Det är inte ens sen skymning, utan snarare tidig skymning vid midnatt.
Det vackraste solnedgångsljuset (dvs gyllene timmen) infinner sig för tillfället runt 22-tiden.
 
Allt jag egentligen kan säga är att jag mår så otroligt bra den här tiden på året. Jag lever liksom upp, som så många andra. Jag känner hur min hjärna liksom inte har förmågan att gå in i "ledset läge" den här årstiden, utan den konstant skiner som solen.
Det är detta som gör att jag fortfarande bor kvar i Norrbotten.
Det här är något jag inte vill vara utan för allt i världen!
 
Soliga hälsningar till er alla!
Hoppas att ni njuter av vårt vackra sommarväder :-D
Era fantastiska kommentarer!
https://nouw.com/erikatuvelid
1

Så himla skönt väder vi har, igår hade vi cirka 30 grader utomhus 🌸

Svar: Ja, visst har vi haft underbart väder den här månaden! Ljuvligt :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?