Äta kakan och ha den kvar...
 
Finns det någon bättre känsla som bloggare än när denna gula ruta (på blogg.se) uppenbarat sig när en loggar in på sin blogg? 
Jag älskar den känslan; dock kan jag inte låta bli att få lite blandade känslor gentemot den...
 
Gula rutan betyder på blogg.se "Nya kommentarer".
Så jag undrar: Finns det någon mer där ute som känner att en knappt vill svara på kommentarer, för att en inte vill att den rutan ska försvinna?
 
Jag personligen kan inte låta bli att känna så, eftersom en inte vet när rutan dyker upp nästa gång.
Det blir liksom en ond cirkel...
Inga (eller väldigt få) nya inlägg betyder självklart inga nya kommentarer.
Samtidigt som inga (eller väldigt få) kommentarer betyder ingen inspiration.
I genomsnitt går det ungefär 2-3 veckor mellan kommentarerna. Beroende på vilken tid på året det är, självklart. På sommaren kan det gå kanske 1-1,5 månader mellan, och under vinterhalvåret kanske 1,5-2 veckor.
 
OBS! Bara för att förtydliga... Jag skriver INTE detta inlägg för att klaga på någon annan än mig själv. Och för att jag då och då bara behöver få skriva av mig.
Att min blogg står stilla så mycket numera hatar jag mig själv för.
Jag hatar att min hjärna verkar gått in i någon typ av inspirations-paus-mode.
 
VILJAN finns där! BLOGGLUSTEN finns där precis hela tiden, likt motivationen till att blogga.
Det som ligger på latsidan är INSPIRATIONEN. Idéer om VAD jag ska blogga om, som:
1. Inte skulle bli samma sak dag ut och dag in.
2. Skulle kunna hålla intresset uppe hos mina läsare.
 
För ja! Jag vet att en ska blogga för sin egen skull och skriva om just det som en själv vill, och när en känner för det.
MEN har man en öppen blogg så ÄR det ju oftast för att en faktiskt vill att människor ska hitta till och bli så intresserade att de vill stanna kvar på bloggen.
En sådan bloggare, i alla fall jag, VILL ju också skriva/publicera sådant som följarna vill läsa om.
 
 
DU som bloggläsare:

Vad vill DU se/läsa om på min blogg?

Vad skulle få DIG att stanna kvar här?
Vad skulle få DIG att vilja klicka dig in på Pixelie-bloggen regelbundet?
 
 
Tack på förhand!
Era fantastiska kommentarer!
Eva
1

Jag tycker det är kul att läsa om hur du har det, vad du gör och vad du tycker och tänker. Vad som får mig att titta in är att jag vill veta vad som händer hos dig.Jag klickar in varje dag men blir det sällan nya inlägg så blir det ju till slut att jag kollar allt mer sällan. Så alltså: uppdatera ofta och berätta vad du gör så läser jag. För övrigt tar du fina bilder!

Svar: Tack för din feedback :-D
Ja, jag förstår absolut att det blir en intressedödare när en blogg inte uppdateras regelbundet. Blir liksom en ond spiral när inspirationen samtidigt saknas.

Jag tycker fortfarande det är lika kul att blogga som jag alltid tyckt, så jag hoppas på att bli betydligt bättre på uppdateringarna framöver :-)


Och TACK! Vad roligt att du gillar mina bilder! :-D


Hoppas du haft en fin helg!
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?