Mina favoriter på Instagram
Under den här tiden som jag varit väldigt oaktiv på bloggen har jag i alla fall varit lite mer aktiv på Instagram. Inte nu aktiv så det stör direkt, men mer aktiv än på bloggen i alla fall.
Det betyder att jag mest följt människor där. Jag har haft en ganska "stabil" lista över konton jag följer, varken mer eller mindre. Under en lång tid tog jag typ inte bort någon och jag lade inte till sådär jättemånga.
Jag hade min lista.
 
Men de senaste månaderna har jag faktiskt hittat en del nya konton vilka jag numera följer med stort intresse.
I detta inlägg kommer jag att lista 10 av mina favoriter, och det är allt från sådana jag följt länge till sådana jag nyligen hittat.
 
Tror jag ska sluta babbla nu; tycker vi går direkt in på min lista...
 
 
 
Ladydahmers – Detta konto har jag följt länge, och jag har inga som helst planer på att sluta med det. Att få ha denna människa i instaflödet varje dag är sannerligen helt fantastiskt!
Hon skriver om feminism och genus; två av mina favoritämnen.
Jag har skrivit det en gång tidigare som tips på min Instastory; men alla behöver denna kvinna i sina liv!
 
Assholesonline / LinneaClaeson – Detta är verkligen en stark människa! Så mycket skit och hat hon får ta emot, och ändå står hon kvar och kämpar för mänskliga rättigheter!
En förebild!
 
 
 
Mansbebisar – Jag säger bara en sak... ALLA borde följa detta konto!!
Jag lovar att du blir både arg, upprörd, frustrerad och uppgiven av att läsa alla vittnesmål på detta konto. MEN det ÄR en ögonöppnare utan dess like!
Kontots innehåll går ut på att det är historier ur verkligheten som personer skickat in.
FÖLJ!
 
Realmanbabies – Detta är det engelska systerkontot till ovanstående Mansbebisar.
 
Klasshat – Vi fortsätter med ett till viktigt konto. Även detta är ett jag tycker ALLA borde följa! Speciellt numera, när klassklyftorna bara växer och växer.
Speciellt om en tillhör den privilegierade medelklassen, eller överklassen.
Eller om en helt enkelt är en person som typ tror att en lön på 30000kr/månad är en låg inkomst...
OM det finns någon där ute som av någon anledning skulle påstå att fattigdom inte finns i Sverige... FÖLJ.DETTA.KONTO!
 
 
 
Lindamariie – Av de kroppspositiva konton jag följer på Instagram är detta min favorit. Faktiskt så började jag följa kontot efter att jag läst hennes bok; "Så lärde jag mig att älska min kropp".
 
Jessicahallback och Hejhejvardag – Två konton med olika typer av korta "serieteckningar" med så bra budskap.
 
 
 
Sista kontot i denna favoritlista följer dock inte samma tema som de tidigare.
Det är inte fokuserat på feminism, genus eller kroppspositivism.
Det här är ett fotokonto, men det måste helt enkelt få vara med på den här listan!
 
Kontot drivs av fotografen Elena Shumilova, min favoritfotograf!
Det finns många jag följer som tar underbara bilder, men jag har aldrig hittills hittat någon som lyckas skapa så extremt MAGISKA bilder!
Denna fotograf producerar verkligen magi efter magi efter magi efter magi! Att scrolla i hennes flöde är en fröjd för ögonen.

Helt ärligt; jag fattar fortfarande inte hur hon gör!
Everything in her pictures just screams Perfection!
Pure magic!
 
Följ! Följ! Följ!
 
 
 
 
Era fantastiska kommentarer!
Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?