The Golden Season
 
Sådär. Här är de; resten av bilderna från söndagen.
Era fantastiska kommentarer!
Eva i Dalarna
1

Så vackert. Jag älskar björkarna gula löv!

Svar: Tack :-) Ja, visst är det vackert just nu!
Allra bäst gillar jag Björkar på våren, när de lyser av skir grönska. MEN jag måste erkänna att höst-Björkar är allra vackrast! Älskar den riktigt lysande gula färgen på löven.

Ha en fin vecka!
P I X E L I E - Erica Pettersson

2

Väldigt vackra bilder. Det är en sprakande fin höst hemma iår. Oj så mkt vackert jag sett på Insta från Sverige, och hela norden, helgen som gått.
Otroligt fina bilder. Här är det ännu så grönt, inga färger alls att tala om ännu. Vilket är lite märkligt faktiskt ...

Svar: Tack! :-D Ja, det är verkligen vackert ute just nu! Och vädermässigt har den här helgen varit makalös. 20 grader i mitten av oktober...
En del träd har dock hunnit tappa alla löv, så vi har ändå gått in i "andra halvan" av hösten. Men håller med om att allting känns väldigt annorlunda i år.

Här brukar det inte se ut såhär vid den här tiden heller. Så här pass långt in i oktober brukar betydligt fler träd ha hunnit tappa sina löv. Det är som om den "vackra hösttiden" blivit förskjuten överallt :-) Inte mig emot dock. Jag avskyr tiden då allting bara är grått och brunt.

Personligen tycker jag det låter härligt att fortfarande ha mycket grönt, men vet ju att du gillar hösten. Så hoppas att ni också får gå in i den färgsprakande delen av årstiden snart :-D


Ha en fin dag!
P I X E L I E - Erica Pettersson

3

så fint!! älskar färgerna nu, speciellt när solen lyser! underbart med soliga höstdagar.

Svar: Tack! Ja, visst har det varit underbara färger ute i naturen den senaste tiden :-D SÅ roligt att fota, även om jag tyvärr inte gillar hösten annars (pga mörkret). Det är så synd att vi nu gått in i den tiden då löven börjar ha trillat av; i alla fall från de flesta träd. Blir så grått och tråkigt.

Längtar till våren ;-P


Hoppas du haft en fin helg!
P I X E L I E - Erica Pettersson

4

Färgerna idag är verkligen magiska. Hösten gör mig lycklig!

Svar: Ja, visst är hösten vacker! Instämmer helt! Synd att den är så kort. Nu är det ju typ bara mörkret kvar...
Ha en fin fortsatt vecka!
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?