Ett Snabbmeddelande!!
God morgon! (eller ja, God förmiddag snarare).
Trodde jag kommit ihåg att skriva detta tidigare, men tydligen inte ;-)
Tänkte i alla fall att jag bara skulle meddela er en sak angående min nya design, ifall det är någon som undrat...
Så om jag skulle kunna få ta två minuter av Din dag...?
 
* * * * * * *
Mitt Pro-abbonnemang gick ju som sagt ut i december, och jag har tyvärr inte råd för tillfället att förnya det.
Var ju därför som jag var tvungen fixa en ny design, som inte har menyn högst upp. Detta på grund av panoramaannonsen, vilken puttar ner bloggen några steg -inklusive menyn, vilket i sin tur resulterar i att den ligger precis mitt på inläggen hela tiden en scrollar.
Och annonserna är obligatoriska på ett gratiskonto hos blogg.se.
En får inte heller bestämma var dessa annonser ska ligga, utan det är förbestämt av blogg.se.
Det står till och med bakom annonskoden i kodmallen: "Få ej tas bort eller flyttas". (Tror faktiskt att om en skulle prova så går inte mallen att sparas, utan det kommer upp "Error -fel på rad ---".
Blogg.se´s annonsplatser ligger alltså högst upp på bloggen (panoramaannonsen) samt mellan inläggen.
Och det är angående det senaste som min info handlar om...
 
Jag tror det är under de två (2) första inläggen som det ligger annonser, MEN jag tror det är förberett för att komma fler. Jag har nämligen sett att det är onödigt stora glapp mellan alla inlägg. Kollade designmallarna innan jag publicerade, och det ser ut som det ska.
Därför tror jag som sagt att det kommer komma fler annonser.
Men ifall det är någon som tänkt på, eller stör sig på, att det är typ 1,5 dm mellan inläggen på min blogg, så är jag medveten om det, men att det tyvärr verkar som att det inte är något jag kan göra något åt.
Förrän jag har råd med Pro igen dårå ;-)
 
Och ja, jag vet att det finns adblock, vilket blockerar annonser.
Men helt ärligt vill jag inte installera det på min dator (i min webbläsare).
Anledningen är att när jag gör designer vill jag helst se hur de ser ut med annonser, just eftersom jag inte alltid har pro. Och eftersom alla trots allt inte har adblock (även om det är många) så vill jag veta att inte DE ser min blogg helt konstigt.

Tack för din tid!
Era fantastiska kommentarer!
Eva i Dalarna
1

Äsch annonser spelar ingen roll för min del. Jag läser det du skriver och hoppar över annonser.
God fortsättning på 2019!

Svar: Tack, detsamma! Hoppas du fått en fin start på nya året :-D
Och vad skönt att höra! Jag blir glad över att höra att annonserna inte stör alltför mycket. Vet ju att sådant ofta brukar vara ett problem annars. I typ alla sådana "bloggtips-inlägg" (alltså typ hur en kan göra sin blogg mer attraktiv) så är ju ofta punkten om reklam med. Att annonser på ens blogg inte ska ta upp för mycket space från det en skriver.

Jag stör mig på annonserna på min blogg, dels för att de är så stora och dels för att det inte går ha vilken design jag vill (menyn högst upp). Dessutom är det ju inte heller jag som tjänar något på att ha dem där, utan det är blogg.se´s annonser. Och på ett gratiskonto hos den här bloggportalen så är de som sagt obligatoriska, och en får inte ens välja var på bloggen de ska sitta.

Därför tänker jag, så fort jag bara har råd, köpa en Pro-period igen :-D Som betalande Pro-medlem slipper en nämligen annonserna :-D


God fortsättning, och hoppas du får en fin kommande vecka!
P I X E L I E - Erica Pettersson

2

Instämmer med Eva! Annonserna har inte störts, men upptäckte att menyn inte ville riktigt helt plötsligt - men hindrade inte mig från att läsa din blogg! ;-) Har inte kommenterat på länge så vill även skriva och ge beröm för fina inlägg och foton du lagt upp/lägger upp. Nu ska jag läsa ditt nyaste inlägg, reflektera över ämnet och så småningom kommentera. Tack för fin, intressant och givande blogg Erica!

Svar: Hej! Och Tack för din kommentar!
Vad skönt att höra att annonserna inte skrämmer iväg er läsare :-D
Ja, menyn jag hade högst upp hoppade ner i samband med att panoramaannonsen dök upp. Jag tycker det är så otroligt störande att den ligger allra högst upp! Önskar att den kunde ligga i alla fall under menyn. Men men, så fort jag får råd hade jag i alla fall tänkt förnya mitt Pro-abonnemang :-D


Och Tack! Vad kul att du gillar det jag lagt upp den senaste tiden! Och Tack för att du gillar min blogg :-D

Jepp, det är ganska starka åsikter i senaste inlägget ;-) Jag känner mig alltid lite nervös att publicera sådana texter, men jag gillar det och "målet" för i år är att försöka få till lite mer just åsiktsinlägg.


Hoppas du får en fin kväll!
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?