Jul och Nyår 2018
Nu är både julen och nyårsafton över och vi skriver alltså ett helt nytt år. 2019.
How did that happened??
Finns det någon mer än jag som tycker 2019 låter så...futuristiskt? Nästan overkligt att vi bara är ett enda år från 2020!
Jag menar; det var ju NYSS vi stod och väntade på att klockan skulle slå över till år 2000!
Och vi minns väl alla den extrema hysterin kring millennieskiftet... Då när all elektronik skulle slås ut, jorden skulle gå under och... ja, ni vet ;-P
Nu är vi här, nästan TVÅ DECENNIER senare! Och med mer elektronik än någonsin...
 
 
 
Julafton 2018
 
Egentligen vet jag inte riktigt om det finns så mycket att skriva om julafton.
Den innehöll samma saker som julafton alltid gör, och samma traditioner som de allra flesta känner igen.
Men ändå; bara för att i alla fall skriva några ord.
Morgonen och förmiddagen innehöll väl ingenting speciellt egentligen, som det brukar. Eftersom det inte brukar ta någon större tid för mig att göra mig iordning så tog jag det mest lugnt.
Ungefär mitt på dagen packade jag in julklapparna i bilen och åkte hem till Hortlax, där vi i vanlig ordning skulle fira jul.
 
 
Vid 14-tiden åt vi julbord, vilket faktiskt blev mitt första och enda den här julen.
Efter det var det dags för de som ville att kolla på Kalle, även det i vanlig ordning.
Här har jag dock ett litet minnesgap, eftersom jag somnade en stund och tyvärr råkade sova över efterrätten. Vaknade efter det, och då var det inte länge kvar innan det var tid för julklappsutdelning.
Nu när vi återigen har barn med på julaftonen så har Tomten gjort comeback hos oss.
Sedan vi blev vuxna har vi mest bara haft så att några personer har delat ut klapparna "som vanligt".
Men nu har hen som sagt hittat vägen tillbaka till Hortlax ;-)
 
 
Jag blev bortskämd med så mycket fina klappar. Kommer dock inte att göra något "Mina julklappar"-inlägg, någon "Mina julklappar"-video eller sitta och rabbla upp vad jag fick.
Dels är det ju faktiskt ganska oviktigt för någon annan än jag och dels vill jag inte bidra till den här exkluderande hetsen i samhället om "vad fick duuuu?" Aldrig blir klassklyftorna så tydliga som när julen varit. Inte konstigt att så många människor mår dåligt den här tiden på året!
Men det var inte vad detta inlägg skulle handla om; ville bara få med det.
 
Godaste julmusten ever!!
 
 
Nyårsafton 2018
 
Till skillnad från julafton betyder nyårsafton inte lika mycket för mig. Har till exempel inga direkta traditioner för den här dagen. Oftast brukar jag bara befinna mig för mig själv hemma.
Okej, visst kan jag väl erkänna att jag kan känna ett litet stygn av ensamhet exempelvis vid middagstid och vid tolvslaget.
Men annars går det absolut ingen nöd på mig.
Att umgås med mycket folk, speciellt i typ festsammanhang, dränererar oftast så mycket av min energi att det tar en sådan tid att återhämta mig efteråt.
 
Därför tillbringade jag också denna nyårsafton hemma för mig själv.
Gick runt och myste här hemma med levande ljus, mysbelysning, god mat och lite fotande vid tolvslaget.
 
 
Och så den obligatoriska chokladasken under julen... :-)
Era fantastiska kommentarer!
Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?