December eller April???
 
Usch, vad äckligt det är ute just nu!
All den snö som föll i förrgår/igår är borta, och kvar är en massa vatten, sand, skitiga småsnöhögar och is.
Man kan inte tro att det är den 11:e december! PRECIS såhär ser det ju ut i slutet på April/början på Maj!
Vi vill inte ha det två veckor innan jul!
Såhär såg det ut vid samma tidpunkt förra året. Varför kan vi inte få ha det så?
 
Jag gillar i och för sig när det inte är så kallt; men inte plusgrader till vilket pris som helst.
Era fantastiska kommentarer!
1

Om jag skulle vara ärlig så önskar jag att det var Miami beach året runt

Svar: Samma här! :-D
Jag vill ha snö över julen, men skulle till och med kunna offra det för Sommar året runt :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

2

NÄÄÄÄÄ, usch vad tråkigt. Sådär kommer det nog snart se ut hos oss när all vår snö ska smälta.
Men hos er är det ju konstigt att ni inte har snö nu. Förstår att du tycker det är DEPP.
HAHA, nej, håller inte med Jonas, skulle avlida om jag tvingades bo i Miami hela året ;-) Eller där det råder evig sommar.
Ha det så gott.

Svar: Ja, det känns verkligen deppigt när det ser ut såhär utanför fönstret! Den där lilla extra julstämningen har svårt att infinna sig. Men jag ska göra mitt allra bästa; och jag hoppas fortfarande på att vädret ska ändra sig ;-)
Jag skulle absolut inte ha någonting emot att bo någonstans där det var sommar året runt :-D Hur många år jag skulle klara av att stanna om jag väl skulle flytta till ett sådant ställe är väl i och för sig inte helt klart ;-) Men som jag känner just nu i livet så skulle jag till och med kunna byta ut snö till jul för sommar året om :-D

Jag är och (tror jag) förblir en sommarmänniska!

Ha det fint!
P I X E L I E - Erica Pettersson

3

Regnet ÖSER ner här nu. Skitväder.

Svar: Samma här :-( Så jag gissar att det är ett tecken på att det snart blir kallare igen... Vädret håller liksom "schemat": det har varit snö, töväder (skitigt!) och nu regn. Så nästa steg är förmodligen minusgrader, bara för att det ska bli så halt som möjligt...

Men så länge vi är på den här sidan om julafton så gör jag mitt bästa för att inte förlora hoppet om en vit jul :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

4

Trist när det blir så, men tycker bilderna är fina ändå :)

Svar: Ja, det är verkligen tråkigt väder för att vara december (mer aprilväder än decemberväder). Håller tummarna för att det vänder snart och att snön hinner komma innan jul :-)
Tack för bildberöm!
P I X E L I E - Erica Pettersson

5

Usch, vilket tråkigt väder. Man är ju liksom uppvuxen med snö vid denna tid på året. Sen är det ju kul för barnen om det hade varit mer snö nu.

Svar: Ja, det är verkligen tråkigt när det ser ut så i december. Den här månaden vill till och med jag ha fullt med vit, härlig och luftig snö. För att förstärka julkänslan :-)
I Januari är jag dock less på snö! Och då är det ändå fyra månader kvar av vintern...

Ha en fin fortsatt Luciadag!
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?