En Blogaward
 
Idag fick jag en blogaward av Sanna som driver designbloggen sannasrum.se. Vill först säga ett stort TACK och även passa på att starkt rekommendera hennes sida, speciellt till er som håller på mycket med bloggdesign! Man kan hitta alla möjliga koder och tips, och jag tycker hennes sida är betydligt lättare att navigera sig på än t.ex. Designa din blogg.


Regler för awarden
♦ Tacka och uppmärksamma den som nominerat dig.
♦ Skriv 11 randomfakta om dig själv.
♦ Svara på dem 11 frågorna du fått i awarden.
♦ Välj ut 11 bloggar att nominera (du kan inte välja den som nominerat dig).
♦ Skriv 11 frågor åt de du nominerar.


11 fakta om mig själv
1) Jag har bara använt smink en handfull gånger i mitt liv.
2) Jag blir rastlös efter två minuter i en klädaffär, men kan strosa hur länge som helst i t.ex. MediaMarkt eller Elgiganten.
3) Jag älskar sjuk humor. Helst sådant som är "så sjukt att det blir bra", typ Hem till Midgård.
4) Jag var 16 år när jag fick min första mobil; en Nokia 3210. Det var i augusti år 2000.
5) Jag kan sova när och hursomhelst -utom när det blir strömavbrott. Av någon anledning vaknar jag i samma sekund som strömmen bryts.
6) Jag röstade Nej till EMU.
7) Min allra första digitalkamera köpte jag under försommaren 2005. Innan dess hade vi endast haft analoga kameror i familjen.
8) Jag får kväljningar av Nyponsoppa (bokstavligt) och jag tycker att "köpta köttbullar" inte är tjänligt som människoföda.
9) Det senaste året jag följde IDOL var när Markus Fagervall vann. Och jag har inte den blekaste susning om vilka som varit med i tävlingen efter året då Kevin Borg vann.
10) Jag blir fruktansvärt rastlös av musikprogram, till exempel "Så ska det låta". Vilket i och för sig förklarar punkt 9...
11) Jag får ålderspanik när jag tänker på att "-00:orna" börjat HÖGSTADIET i år! År 2000 gick jag ju UT högstadiet...


Mina svar på Sannas frågor
Vilken är din absoluta favoriträtt?
Surströmming!!!

Om du vann 1 miljon, vad skulle du göra?
Köpa något nytt objektiv och eventuellt en till kamera (en bättre reservkamera än 400D:n). Sedan skulle jag lägga undan resten av pengarna och "ta ut" kanske 15000/månad, som att få "månadslön". Det räcker inte hur länge som helst då 1 miljon inte är extremt mycket idag. Men det skulle i alla fall räcka ett tag. Tråkigt kanske, men det är vad jag skulle göra :-)

Vart i världen finns ditt drömresmål?
USA!!!!!! Den drömmen dör aldrig!!

Girls night out eller hemmakväll?
Hemmakväll

Vilken musik lyssnar du helst på när du lagar mat?
Lyssnar nästan aldrig på musik. Men kanske skulle börja då jag tycker det är så tråkigt att laga mat...

Vad fick dig att börja blogga?
Blev inspirerad av kankaglenreston.blogspot.com

Vilken är din favoritblogg?
Absoluta favorit: kankaglenreston.blogspot.com
Foto: alafoto.se/blogg, nevnarien.se
Design: sannasrum.se

Vilken typ av böcker gillar du att läsa?
Sådana man inte kan lägga ifrån sig ;-) "Deckaraktigt". Min favoritförfattare är Harlan Coben.

Skulle du kunna tänka dig att flytta utomlands?
JA!! Den som har ett jobb i USA åt mig är mer än välkommen att höra av sig ;-D

Favoritserie?
Svårt. Jag brukar ha svårt att fastna för serier och ännu svårare att komma ihåg vilka dagar och tider de går på TV...
För ett tag sedan fastnade jag hyfsat för Grey´s anatomy och nästan sträcktittade igenom säsong 1-8, och sedan säsong 9. Dock har jag inte sett s.10 ännu, då det väl är den som går på TV(?) nu.
Sedan förvånades jag av att gilla den serie som det bara blev en säsong av; Alcatraz.
Annars är det väl mest komediserier som gäller för min del... 2½ men (säsong 1-8!), Vänner, C/o Segemyhr o.s.v.

Vilken är din favoritfilm i kategorin ”jul”?
Tomten är far till alla barnen. Jul och komedi, kan det bli bättre?


De 11 bloggarna jag nominerar
Matilda, Neha, Annika (i Reston), Liie, Haidi, Elin, Simon, Anneli, Annika (utanför Umeå), Jennie, Johanna


Mina frågor till de nominerade
1) Vad vill du helst av allt få ut av 2014?
2) Om du var tvungen välja en elektronikpryl (typ mobil, dator o.s.v.) som du inte fick använda på en vecka, vad skulle det vara?
3) Vad får inte saknas på ditt julbord?
4) Var befann du dig vid millennieskiftet (tolvslaget 1999/2000)?
5) Vem/vilka var din största idol/idoler under högstadiet?
6) Tidningar eller böcker?
7) Hund eller katt?
8) Vilket är ditt favoritord och varför?
9) Vilken är din favoritkomiker?
10) Fotoalbum eller Fotoböcker?
11) Tror du att du bloggar om 5år?
Era fantastiska kommentarer!
1

Jag ska göra mitt bästa för att svara på denna award, kan dock inget lova - jag brukar aldrig komma ihåg, eller så vet jag inte vad jag ska skriva - men jag tackar för att du nominerade mig! :D

Svar: Varsågod :-)
Ingen fara, du behöver absolut inte känna dig tvungen att skriva ett eget inlägg. Då det mest är en kul grej så finns inga måsten :-D

Hoppas du får en riktigt God Jul!
P I X E L I E - Erica Pettersson

2

Tack så mycket för nomineringen! :-) Jag ska ta itu med awarden så fort jag hinner, gillar frågorna du hittat på! Och roligt att läsa svaren på dina frågor! :-)

Svar: Varsågod :-) Och vad roligt att du gillar mina frågor :-) Ska bli roligt att läsa svaren på de av er som gör blogginlägg på den här awarden! Men som jag skrev till Matilda i förra kommentaren; det är tänkt som en kul grej, så ingen behöver känna någon press. Man lägger ut inlägget i sin blogg när man vill och har tid :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

3

Så kul att få veta mer om dig!

Svar: Tack :-) Ja, jag älskar blogglistor, så det här var en riktigt rolig grej :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

4

Tack du gullga fina. Ska ta tag i detta efter jul. Du är jättefin och rar som säger så fina saker om min blogg. Det skulle vara så roligt att träffa dig IRL ngn ggn.
Jättekul att läsa dina svar, och även dina frågor. Mkt bra frågor!!
Ha en fin kväll!!!

Svar: Varsågod :-) Ja, din blogg har betytt otroligt mycket för min egen bloggkarriär och jag vill verkligen passa på att berätta det vid sådana här tillfällen :-)
Ja, min USA-dröm lever ju vidare; så en dag kanske... det året, den våren, jag kommer till Washington för att förverkliga drömmen att fota körsbärsträden!

Vad roligt att du gillar frågorna. Ska bli roligt att läsa svaren på dem sedan :-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

5

Tackar allra ödmjukast för alla dina fina ord om mig Erica, jag blir otroligt glad och tacksam :) Din blogg är toppenbra och jag kollar minsann in här varje dag numera :D

Svar: Ja, jag menar verkligen varje ord :-) Sedan jag hittade din blogg har jag hittat allt jag sökt inom design där. Så nu är det det första ställe jag går om det är någon kod jag behöver leta efter :-)
Och vad roligt att du gillar min blogg också!

Ha det fint!
P I X E L I E - Erica Pettersson

6

SV: åh tack så jättemkt :D vad roligt, tack!!

Svar: :-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

7

Tack snälla för blogawarden! Det gör mig glad! Ska ta tag i det så snart som möjligt. Det är bara lite mycket nu i jultider! :O)

Jag passar på att önska dig God Jul! :)

Svar: Varsågod :-)
Ja, jag förstår att de allra flesta har mycket att göra nu innan jul. Man tar sig an uppgiften i awarden när man hinner och vill :-) Sådana här saker är ju meningen att de ska vara lite som en rolig grej, så ingen behöver känna någon stress :-)

Hoppas du får en riktigt God Jul!
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?