Gallery Friday: På väggarna / On my walls
 
Hejsan alla glada Fredagsbloggare!
Så har det gått en hel vecka igen... Det är Fredag, och dags för Myhrans sista tema i Galleri Fredag. Idag är det PÅ VÄGGARNA som gäller.
 
Min första tanke var "Jag har ju INGENTING på väggarna! Hur ska jag illustrera dagens tema?"
Och ganska sant är det påståendet, då jag tyvärr inte har något på väggarna, än. Vill ha mina egna bilder, men har inte kommit mig för att framkalla några hittills (läs: har svårt för att välja i det enorma bildarkivet!)
 
Gick i alla fall runt i lägenheten med kameran, och faktiskt så hittade jag lite småsaker som jag trots allt hade på väggarna, förutom tapeter :-D
Det är för det första min köksklocka. Det är inte överdrivet länge sedan jag hittade den (på Dollarstore, tror jag. Eller möjligtvis Presenten) och jag älskar den typen av klockor! Går precis hand i hand med min favoritinredningsstil!
Men såg att den behöver ett nytt batteri, då klockan INTE var kvart i ett när jag fotade...
 
Objekt nummer två är min favoritkalender, vilken är köpt på Presenten (en liten presentbutik här i Piteå). Det är en sådan där fyrkanterna runt dag, månad och veckodag är magneter. Man flyttar dem själv.
De får ju inte den funktion som "vanliga" kalendrar har, men de är snygga! :-D
Dessutom älskar jag ordspråket högst upp!
 
Och EN tavla har jag faktiskt uppsatt här hemma ;-)
Den lilla änglatavlan hänger ovanför sängen, och jag har haft den sedan jag var yngre och bodde hemma.
 
Två saker som väntar på att hängas upp är stationsklockan här ovanför. Även den köpt på Dollarstore.
Även de två tavlorna "Recipe for Love" och "Recipe för Happiness" står i kön för att bli tilldelade en plats på någon av mina väggar.
 
Sedan har jag även köpt två tavellister som jag inte kommit mig för att sätta upp, samt ett gäng RIBBA-ramar från IKEA som fortfarande gapar tomma. Som jag skrev tidigare är ju planen att framkalla några av mina egna bilder och fixa iordning någon typ av fotovägg.
DET (fotovägg) är något jag velat ha länge, men uppenbarligen är jag dålig till att få projektet med mina väggar till att bli av. Men någon gång ska det väl bli av ;-)
Letade reda på lite inspiration på internet till just fotoväggar (det var innan jag upptäckte att jag faktiskt HADE saker på väggen).
Här är ett litet kollage med sådana bilder jag hittade:
Bland annat kan jag inte riktigt låta bli att älska fondväggen med en massa småbilder på!
Väggen med nio kvadratiska bilder gillar jag också.
Men framförallt gillar jag sådana fotoväggar med tavlor i olika storlekar (dock samma färg på ramarna!) som är placerade lite grann som ett pussel! 
 
Era fantastiska kommentarer!
1

Tavlan med ängeln och barnen är jättefin, det är nog många som känner igen den. Vi har en liknande som hänger ovanför 6-åringens säng - den har varit min mammas, det står på baksidan att hon fick den julen 1954.

Svar: Ja, det är en fin tavla :-) Och ja, den finns garanterat hos väldigt många människor.
Vad roligt att ha en sådan pass gammal tavla. Tror inte att min är äldre än någon gång när jag var yngre. I ärlighetens namn tror jag att det är ett lite större vykort som är inramat.

Ha en toppenhelg!
P I X E L I E - Erica Pettersson

2

I like it, Erica!
Tycker det ser mysigt och hemtrevligt ut. Klockan från Dollar Store tycker jag ser himla fin ut. Tänk att Dollar Store finns hemma också!!! Den finns här också, och inget kostar mer än en dollar, Antar att det är lite annat hemma.
Ha en finfin fredag!! NU behöver jag din experthjälp med bilder på bloggen.
TACK ERICA!!!

Svar: Tack! Vad roligt att du gillar mina inredningsdetaljer på väggen :-)
Har inte råd med min dröminredning ännu, men har som sagt några sådana detaljer i alla fall :-)

Ja, Dollarstore finns här också. När butiken först öppnade här i Piteå kostade allting 10, 20, 30, 40 och 50 kronor. Inga ojämna summor, och aldrig mer än 50kr. Minns att när jag flyttade hemifrån fick jag 10 vanliga tallrikar, 10 djuptallrikar samt 10 assietter för sammanlagt 300kr.

Nu för tiden har de även högre priser (dock är det inte dyrt), då de tar in lite andra saker än tidigare. Men fortfarande finns inga "udda" priser där, utan allt kostar "tiotal kronor".

Ska precis gå in på din blogg och kolla in dina bilder! :-D
Ha en toppenhelg!
P I X E L I E - Erica Pettersson

3

Åh, vad jag gillar den där klockan som hänger ut från väggen!=)

Du som tar så mycket fina foton m å s t e ju bara få upp dem på väggarna! Du kanske skall variera efter säsong, vårbilder på våren, sommarfoton på sommaren osv, så blir det många av dina egna foton utslaget på ett år.=)

Svar: Tack :-) Ja, jag älskar också den stationsklockan! Det är precis min stil på inredning :-D
Ja, det börjar vara dags att få upp lite bilder på väggarna. Måste ta mig i kragen och välja ut några att framkalla. Har funderat på det att byta efter årstider, men problemet är som sagt att välja i det enorma arkivet ;-)

Hoppas att du får en riktig toppenhelg!
P I X E L I E - Erica Pettersson

4

Erica, du är ONE OF A KIND!! Jag menar, WOW, tac för ALLT ditt tyckande på min blogg.
TACK, du tyckte tlll mer än jag ngnsin kunde ana. OCH vilken feedback. Känner mig rörd över du tog dig tid. TACK snälla, snälla, snälla, SNÄLLA du!!! DU är otrolig!
Du har lärt mig så sagolikt mkt om foto. Vilken tur att jag HAR dig!
Tänk om vi bodde lite närmare varandra.
Ha nu en toppenfin helg, och jag tar till mig ALLT du säger.
Vad rekommenderar du för filter? Vad har du för din kamera?
TACK SNÄLLA DU!!!!

Svar: TACK för din kommentar!!! :-D Känner mig riktigt rörd av alla snälla ord! Jag är så glad över att kunna vara till hjälp :-D
Har skrivit en till kommentar på din blogg med länkar till ett par filter. Det ena har jag själv, men det andra har jag tyvärr ingen egen erfarenhet av. Har bara läst lite grann om det.

Hoppas du får en fin, snöig helg :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

5

Det är ju så himla fint att ha egna bilder på väggarna, det blir ju så personligt! :)

Svar: Ja, det blir verkligen så fint, och personligt, när man har egna bilder på väggarna :-D Måste snart ta itu med att välja ut några för framkallning :-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?