Sömnlös i Piteå
 
Jag har nu legat och försökt sova i typ fyrtiofem minuter, utan att lyckas.
De flesta nätter har jag inte svårt för att sova, men någon gång inträffar en sådan natt. Och jag har det för att jag läst någonstans att man ska kliva upp en stund om man legat sömnlös i mer än trettio minuter, för att hjärnan då registrerar att man inte kan sova fast man ligger ner.
Så jag tänkte att jag kunde nattblogga en liten stund, men kommer inte på någonting att blogga om. Otroligt störande!
...
Nåja, jag kan ju alltid skriva om att vi faktiskt precis gått in i JULI månad.
Vad hände egentligen? Det var ju nyss valborgs och jag fotade gråa tråkiga leriga motiv och kala träd!
Och nu påbörjar vi årets högsommarmånad. Den skira vårgrönskan som jag älskar har övergått i den mättade, mer djupgröna sommargrönskan. Det kan dock fortfarande se rätt skirt ut när kvälls -eller morgonsolen lyser genom trädkronorna...
 
I vår familj är Juli även känd som födelsedagsmånaden. 4 av 6 familjemedlemmar fyller år den här månaden.
Så det är bara att börja fundera ut vad jag ska köpa för presenter (samt försöka klura ut något att önska mig själv, vilket alltid är så SVÅRT! Jag tycker inte om frågan "Vad önskar du dig?", då jag tycker det är så knepigt att komma på något att önska sig).
Nåja, det löser sig :-)
Däremot; om ni har något tips på gott födelsedagsfika får ni gärna komma med dem :-)
 
Nej, nu tror jag att jag ska gå och se om min hjärna är tillräckligt trött så att jag får sova något inatt.
Era fantastiska kommentarer!
Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?