Bland det mest surrealistiska jag läst...
 
Är det bara jag, eller finns det någon mer därute som inte visste att det någon gång under slutet av 90-talet kommit ut en "fortsättning" av TV4-serien Tre kronor??
Den handlar om de karaktärer som skrevs ut ur serien i slutet av t.ex. säsong 4 och 6. Till exempel Mimmi, Reine, Kent, Agneta, Leif, Sanna, Jimmy, Kaj och Pilla...
 
När jag följer en serie och en karaktär skrivs ut, alternativt hela serien läggs ner, är det på något sätt som att jag alltid vill ha en fortsättning. Vill liksom veta hur det gick för dessa karaktärer, men efter att ha läst (nästan hela) denna surrealistiska bok börjar jag ändra mig... Det börjar luta mer och mer åt att det hade känts bra att inte få en fortsättning.
Att deras historier "slutat" vid deras utskrivning ur serien.
SPECIELLT Kent och Agnetas...
Nu när jag faktiskt fått läsa en fortsättning känns det mest konstigt. Det känns som samma karaktärer, men ändå inte. Det har hänt sådana saker med karaktärerna i denna bok som aldrig hade skrivits in i själva serien! (Men å andra sidan var det trots allt Tre kronor, så man vet aldrig...!)
 
Hade först inte tänkt läsa den. Velade fram och tillbaka, men till slut tog nyfikenheten ändå överhanden.
Och den kostade 5 spänn på Repris, så det är ju inte några pengar att sakna direkt ;-)
 
Som sagt; det känns verkligen helt surrealistiskt att läsa denna bok!
Hur är det med er? Visste ni om att den fanns, eller är det en lika stor nyhet för er som för mig?
Era fantastiska kommentarer!
1

Aldrig hört talas om! Men Tre Kronor känns så himla länge sen så jag har ärligt talat tappat intresset för karaktärerna för länge sen...

Svar: Ja, jag blev helförvånad när jag såg boken. Jag hade ingen aning om att det hade kommit ut en sådan, och jag brukar veta sådana saker om gamla serier ;-)
Boken gavs tydligen ut 1998 (enligt vad som står i den), så den är ju ganska gammal. Hade som sagt inte tänkt läsa den först, men kunde inte stå emot nyfikenheten ;-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

2

Hade inge aning om att den fanns. :) Men den låter intressant.

Svar: Skönt att jag inte är den enda som inte hade en aning om bokens existens :-)
Som sagt så har jag alltid velat veta det fortsatta livet för en del utskrivna karaktärer, men har ändrat mig i och med att jag läst denna boken. Jag har insett att det ofta finns en anledning till att en karaktär skrivs ut ur en serie (oftast att karaktärens historia anses uttömd. Att det inte finns något mer att berätta om honom/henne).

Vissa saker i boken kändes väldigt surrealistiska, som sagt. Sådant som, jag tror, inte skulle hända ens i serien, ÄVEN om det är Tre kronor vi pratar om ;-)

Men intressant att läsa; det var den :-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?