Blåsippan ute i backarna står (BILDBOMB!)
 
Varsågoda; här kommer en massiv bildbomb med ett urval av de bilder jag fotade igår.
Alla Vitsippor som brukar blomma där hade inte slagit ut ännu (med ett par undantag), men som ni ser fanns det desto mer Blåsippor :-D 
 
Sista bilden: Kunde inte låta bli att låta den följa med i bildbomben också ;-) Ni som är fotointresserade har säkert upptäckt att det är såhär knäna ser ut efter att man legat på alla fyra i skogen bland allt ris och fotograferat... Men det är det värt, eller hur :-)
Era fantastiska kommentarer!
Annika
1

OJ vilka jätefina bilder, Erica.
Vilken blå dröm, och vad vackra de är.
Vitsippor hittade du också. Underbart.
Förstår att du blev galet glad med kameran och knäppte massor, massor med bilder.
Tack för bomben!!!

Svar: Tack! Vad roligt att du gillar dem :-D
Ja, det var som en matta av blått där i skogen. Det är det enda stället i Piteå där det växer Blåsippor och Vitsippor (förutom om det finns någon som planterat sådana i sina blomsterrabatter).

Ja, mycket bilder blev det minsann :-) Kameran fick verkligen smattra på...
P I X E L I E - Erica Pettersson

2

Åhh vad mycket blått :D

Svar: Ja, det är verkligen mycket Blåsippor där ute :-D Det enda stället i Piteå där det växer Blåsippor och Vitsippor.
P I X E L I E - Erica Pettersson

3

Så många fina bilder! Blåsippor är verkligen vackra :)
Sista bilden känner jag absolut igen. Men jag har faktiskt blivit duktig på att ta med mig ett litet sittunderlag att stå på för att inte bli fullt så blöt :)

Svar: Tack! Ja, visst är Blåsippor vackra blommor :-D
Ja, sista bilden blir lite av igenkänning för de flesta fotointresserade ;-) Smart med sittunderlag. Själv brukar jag alltid glömma att ta med något sådant, men jag får nog packa ett som alltid ligger i kameraväskan ;-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

4

sv: Skaffa ett hopvikbart sittunderlag (om du inte har förstås), lättare att få med sig! :)

Svar: Tack för tipset :-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?