Hortlax kyrka i HDR
 
HDR-bilder från fotorundan i torsdags; Hortlax kyrka.
~ 15 olika exponeringar ~
Era fantastiska kommentarer!
1

Vilken jättefin kyrka, och underbara färger på bilderna :3

Svar: Tack! Ja, visst blir det härliga färger i HDR-bilder :-) Och visst är Hortlax kyrka fin :-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

2

SV: tack så mycket :)

3

Wow, grymma bilder! Så himla fina färger :D
Var gärna med i min fototävling, där du kan vinna en länk inför 100 läsare+ header efter dina önskemål :D Enkla regler. Länk: http://matildaengblom.horseworld.se/2013/10/05/tavling/#respond

Svar: Tack! Vad roligt att du gillar bilderna :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

4

Vad fin kyrka du fotar skitbra

Svar: Tack för bildberöm :-D Ja, Hortlaxkyrkan är riktigt fin :-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

5

Superfina bilder :)

Svar: Tack :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

6

Det har den varit :)

Fina bilder!

Svar: Tack :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

7

Jättefina bilder på en väldigt vacker kyrka :-)

Svar: Tack :-D Ja, Hortlaxkyrkan är fin :-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

8

Tack så himla mycket för din kommentar!

- Ja mardrömmar om systemkameror är ju verkligen inte kul! Tur att det bara är drömmar som sagt, vet inte hur många gånger jag har vaknat av lättnad av att det bara varit en dröm, haha.

Måste även få säga att du fotograferar så himla himla bra! Kan nästan inte tro mina ögon vilka vackra bilder jag ser på din blogg! Hur länge har du fotograferat och hur upptäckte du denna hobby? :D (Kanske kan vara ett inlägg att skriva om, om du inte redan har gjort det!)

Svar: Välkommen till min blogg :-D
Ja, det är verkligen skönt när man vaknar och inser att det var en dröm och att kameran är oskadd!

TACK för bildberömmet! Jag har alltid tyckt om att vara kreativ, och när jag var yngre ritade/målade jag mycket. Tyvärr är jag väldigt självkritisk och blev aldrig nöjd, då man självklart aldrig kan få en teckning att se ut som ett fotografi.

2005 (när jag var 21år) köpte jag min första digitalkamera, och i januari 2008 min andra digitalkamera (dessa var alltså kompaktkameror). Upptäckte det roliga med att fota, speciellt som man kunde ta hur många bilder som helst utan att det kostade någonting. Till skillnad från tidigare, med 25-bilders-filmrullar som kostade typ 130kr att framkalla.

I Maj 2008 köpte jag min första systemkamera (Canon EOS 400D), och det var då jag började fota mer på allvar. I Januari 2012 köpte jag min nuvarande kamera (Canon EOS 5D mark II), då jag för ett tag sedan hade "växt ur" instegsmodellen 400D och jag fick en möjlighet att uppgradera :-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

9

Åh vilka fina bilder! Gillar HDR! =)

Svar: Tack! Vad roligt att du gillar dem :-D Jag gillar också HDR! Det jag älskar mest med det är att man typ inte behöver välja mellan "utfrätt himmel eller gräsligt underexponerad mark" :-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

10

Åh vad kul att du funnit ett intresse som du brinner för! Håll fast i det. :)

Svar: Ja, det känns verkligen roligt att ha hittat ett riktigt stort intresse! Släpper det inte i första taget :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

11

Tack desamma, gud vilken fin kyrka

Svar: Ja, Hortlaxkyrkan är riktigt fin :-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

12

woaah fy va duktig du är!

Svar: Tack :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

13

SÅ vackert, Erica!
enormt fina bilder och vad "lagom" du HDR:at dem!!

Svar: Tack :-D
Vad roligt att de inte uppfattas som för mycket HDR-effekt. Jag försökte sträva efter att få så "vanliga" bilder som möjligt, och samtidigt utnyttja fördelarna med just HDR :-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

14

Tack så mycket :)

Vilken fin kyrka! :)

Svar: Ja, visst har Hortlax en fin kyrka :-) Har firat 10 skolavslutningar där :-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

Li
15

Jättefina bilder och vilken vacker kyrka!

Svar: Tack så mycket! Ja snart så åker julpyntet fram :D

Svar: Tack :-D Ja, den är fin :-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

16

Jättefint och alldeles lagom HDR-igt. :)

Svar: Tack :-D Vad roligt att bilderna inte uppfattas för mycket HDR. Det betyder att jag lyckades med mitt mål angående dem; att få fördelarna med HDR men ändå att få bilden mer som en vanlig :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

17

Vilken snygg kyrka Hortlax har, och vilka snygga bilder du tagit. Jag har aldrig testa fota i HDR..

Svar: Tack :-D Ja, det är en riktigt fin kyrka :-)
HDR är riktigt häftigt, men lite mer jobb än med vanliga bilder, då en bild är en sammansättning av flera bilder :-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

18

Jäklar vilka bilder :D Håller med föregående skribent om att det verkligen var snyggt med lite mer "snäll" HDR!

Svar: Tack! Vad glad jag blir över dina ord :-D Och vad roligt att mitt försök att "tona ner" HDR-bilderna lyckades. Ville ha dem mer som "vanliga" bilder men med HDR-fördelarna.
P I X E L I E - Erica Pettersson

19

Så fint :)

Svar: Tack :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

20

Sv: Jaa, det är verkligen härligt! Då är det roligt att jobba :D

Jättefina bilder! Vad hade du för inställningar?? :)

Svar: Tack! Vad roligt att du gillar bilderna :-D
Det är HDR-bilder, vilket betyder att det är 15st. bilder per bild. Alla bilder är olika över -och underexponerade (mycket mörk till mycket ljus). Har sedan lagt ihop dem i ett "HDR-program" som heter Photomatix Pro, för att få till dessa bilder :-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

21

Fina bilder! :)

Svar: Tack :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?