Vinterfingrar
 
Det finns en fysisk orsak till att jag hatar vinterhalvåret... Vinterfingrar, som jag kallar det.
Så fort det går mot vinter/är vinter så blir mina fingrar så torra att det ser ut som om de är alldeles skinnflådda!
I och med det så svider det så fort jag böjer på fingrarna.
Note to myself: Köpa någon typ av väldigt fet handkräm...
 
Någon mer som får "vinterfingrar" när hösten och vintern drar in?
Era fantastiska kommentarer!
1

Känner igen det där. :( Mina händer har blvit totta denna vecka. :(

Svar: Ja, visst är det irriterande! Mitt håller på att gå tillbaka (lite) just nu, men det brukar komma och gå hela vinterhalvåret...
P I X E L I E - Erica Pettersson

2

Vinterfingrar, det va ju ett passande ord :)
Mina händer blir inte riktigt så "illa" som dina, men så fort den kalla höstluften kommer märks det på mina händer. Speciellt vissa områden som mellan fingrar och just mina pekfingrar verkar vara utsatta :D
Köpte nyligen en alovera kräm från Forever som faktiskt är rätt bra. Den är fet men går snabbt in i huden.

Svar: Ja, brukar kalla dem Vinterfingrar då det är under vinterhalvåret de blir så ;-) Det kan också vara lite olika från vinter till vinter. Vissa år är de lite bättre (inte så spruckna) och vissa år är HELA fingrarna spruckna vilket gör att det gör ont att böja dem.
Tack för tipset om handkrämen :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?