Lördag och Måndag
Min önskan om att blogga varje dag i december gick i stöpet... ;-) Upptäckte att jag inte bloggat på ett par dagar, trots att jag haft några bilder att visa.
Igår planerade jag till och med att köra ett eget EFIT. Började hyfsat bra, men efter tretiden på eftermiddagen glömde jag bort kameran.
Tänkte att jag ändå skulle lägga upp de få bilder det ändå blev.
Plus några bilder från i lördags, då det var födelsedagsfirande för min systers sambo.
 
Vi kan börja med lördagsbilderna:
 
Båda mina systrar är verkligen skickliga tårtmakare! 
 
Tyra var också där :-)  Det är min brors flickväns lilla vovsing.
 
Jag tog även ett par bilder på Elias, men har inte fått klartecken att visa den/dem på bloggen.
 
_____________________
Och så några vardagsbilder från gårdagen:
 
Förmiddagen tillbringades på Miroi och jobbsökning. Och en del samhällsdebatter, som vanligt ;-)
Vi är inte så många kvar i gruppen numera, och det känns så roligt hur vi sitter och funderar över cirka en miljon olika ämnen vid varje tillfälle :-D
 
Satt vid datorn en stund när jag kom hem också.
Det var efter den här bilden jag glömde av kameran.
 
Min älsklingsljusstake; den som var trasig förra året. Men i år bad jag min bror kolla på den, och han lyckades få den att fungera igen :-D
 
Och en till liten bonusbild.
 
Era fantastiska kommentarer!
1

Tårtan är imponerande. TILL MAX!!
WOW!! Skulle kunna vara gjord av en konditor.

Efit är kul, men lätt att glömma bort.
Köpte precis två nya elljustakar på nätet, via Amazon, och det är nog exakt lika dem du har. Så fina.
Kul med lite vardagsbilder.

ha en fin dag!

Svar: Ja, visst var tårtan snygg :-D Och den var lika god som fin! Båda mina systrar är verkligen skickliga tårtmakare!
Ja, det är verkligen lätt att glömma bort att fota en bild i timmen när man bestämt sig för att köra EFIT.

Vad roligt att du hittat likadana ljusstakar som den jag har :-) Den ÄR verkligen underbar!
Vad roligt att du gillar mina vardagsbilder :-D

Hoppas du får en fin fortsatt tisdag!
P I X E L I E - Erica Pettersson

2

Vilken himla fin tårta och vilken super snygg header du har :-)

Svar: Tack! Vad roligt att du gillar min header :-D Jag ville ha så mycket julkänsla som möjligt :-D
Och ja, visst var tårtan snygg! Dessutom kan jag säga att den var lika god som fin :-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

Ruth i Virginia
3

Dina bilder får mej igen att önska, att det funnes fönsterbrädor här!
Har finns det inte rum att sätta nånting framför fönstren.
Din ljusstake är jättefin, och sista bilden är ljuvlig. Så fint adventsstjärnan
speglar sej i fönstret! Konsnärligt, tycker jag.

Ruth i Virginia

Svar: Ja, jag kan tänka mig att det är tråkigt att vara utan fönsterbrädor. Blir ju så mysigt med pyntade fönster (oavsett högtid eller årstid) :-) Finns det inga "lösa" fönsterbrädor att köpa, så man kan spika/skruva upp vid fönsterna?
Tack :-) Ja, jag älskar verkligen den ljusstaken; och jag är så glad över att min bror lyckades få liv i den igen :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?