Time for change


Under i princip hela mitt liv har jag haft samma hårfärg. Det på högra bilden är min naturliga hårfärg (har dock mörknat lite på senare tid).
Tror jag har tonat (ej färgat) håret kanske 3 gånger sammanlagt sedan 8:an.
Nu har jag ett ganska bra tag velat prova att ha rött hår, och tillsammans med att jag alltid känner för förändring den här årstiden gjorde att jag igår fick hjälp av min syster att lägga i en röd toning. Vill inte börja med att färga, då jag först vill se hur jag trivs med en ny färg.
Håret fick sig även en liten klippning; av med en massa slitna toppar. Typ två år sedan jag klippte mig sist ;-)

Det blev dock lite ljusare röd än jag trodde, men känner mig ändå nöjd :-)
Jag ville ju ha en lite större förändring, och det blev det ju.
Ny bloggdesign...igen
Ja ja; det är bara att erkänna... Jag ÄR mycket ombytlig när det gäller bloggdesign. Tröttnar rätt snabbt och vill förnya mig ;-)
För ett tag sedan gjorde jag dessutom en design med bildspel, och blev då så sugen på att prova göra ett sådant i min egen header.
Dessutom; precis som jag trodde när jag gjorde förra designen, så trivs jag bättre med synliga kategorier ;-) Dock är både Länkar, Arkivet samt Bloggutmaningar under en sådan "visa-dölj"-funktion.
Era fantastiska kommentarer!
1

Du passade jätte bra i rött tycker jag! Och färgen var riktigt häftig.

Svar: Tack :-D
Hoppas du får en fin fortsatt måndag!
P I X E L I E - Erica Pettersson

2

Mycket fint. :)

Svar: Tack :-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

3

Erica!! Jättefint!!! ja du ser så bra ut i rött hår!

Svar: Tack :-D
Rött är ju en väldigt speciell färg, och då jag aldrig haft det tidigare så var det, samtidigt som det var spännande, lite nervöst om jag skulle passa i det eller om det helt skulle "skära" sig ;-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

4

Du passar väldigt bra i rött :)

Svar: Tack :-D Vad roligt att höra :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

5

Wow, vad snyggt! Gillar färgen starkt, den passar dig :) Grymt fin!

Svar: Tack! Vad roligt att du tycker det :-D Jag var lite osäker först då det blev lite ljusare rött än jag trott. Men jag trivs riktigt bra med det :-)
Det röda nu är en toning, då jag inte ville färga innan jag visste om jag skulle trivas i färgen. Men eventuellt blir det att färga nästa gång :-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

6

Du blev jättefin i rött hår!! Nån gång ska jag också bli modig och ändra hårfärg ;-).

Svar: Tack! Vad roligt att du tycker det :-D
Jag har velat ha rött hår ett tag, och nu blev det äntligen av att testa :-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

7

Jag måste färga mitt hår då jag har så himla mörkt och ingen toning har bitit på mitt mörka tjocka hår :/ Funderat själv också om jag skulle våga färga rött efter alla dessa år med en och samma bruna färg.

Nä, men du vart fin i färgen och även om den är ljus så passar den dig. Du skulle nog passa i de flesta färger tror jag. Är du annars så ljus?

Svar: Tack! Vad glad jag blir av din kommentar :-D Jag har inte provat så många färger (är ju blond i vanliga fall och har haft brun toning kanske 2 gånger sedan 14 års ålder) ;-) Ja, jag har som sagt ganska ljus hår, i och med att det är blont (dock har det mörknat lite grann sedan jag tonade håret förra gången, för två år sedan).
Ja, visst är det riktigt roligt att prova på en ny färg när man har haft en speciell färg länge. Det känns som uppfriskande på något sätt :-)

Lycka till med den färg du väljer :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

8

Jättefint!! Jag går också i "toningstankar"... får snart göra slag i saken=))

Svar: Tack :-D
Ja, det är riktigt roligt med lite sådana förändringar (jag blir alltid sugen på förändringar den här årstiden ;-))
P I X E L I E - Erica Pettersson

9

Vad fint det blev! Jag brukar inte ändra hårfärg heller, hade brun toning en gång i mellanstadiet men sen har jag alltid varit kört på blondt. Skulle vilja våga testa på något annat men jag är för feg! :)

Svar: Tack! Vad roligt att du tycker det :-D
Nej, det har inte blivit så ofta för mig heller ;-) Har man (hittat) en hårfärg man trivs i så brukar man ju oftast hålla sig till den :-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

10

Fin blogg måste jag säga! :)

Svar: Tack! Vad glad jag blir :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

11

Superfint:D!!!! Sugen på att jobba som nanny i LA kanske:)? Dom letar efter svenska nannysar här och vill göra en show om det:D!!

Svar: Tack! Vad roligt att du tycker det :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

12

fin blogg (:

Svar: Tack :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

13

rött blev awesome på dig :D

Svar: Tack! Vad glad jag blir :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

14

Snyggt!

Svar: Tackar :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?