Pixelie på engelska
 
Vill ni höra mig prata engelska?
 
En sak jag funderat på när det gäller bloggen - sedan jag vågade mig på att publicera videobloggar - är om jag skulle våga mig på att spela in en vlogg på engelska.
Jag älskar ju som sagt engelska språket bättre än svenska. Men tyvärr, för att använda ett "barnsligt" uttryck: Mitt engelska uttal suger!
Antagligen beror detta på att jag trots allt inte pratat språket så mycket, utan med läst och lyssnat. Men det betyder väl kanske bara att jag behöver öva på att prata. Träna på min förmåga att prata språket.
 
Vad tror ni? En vlogg på engelska?
Dock vet jag inte vad jag skulle prata om, så ni får gärna komma med tips på teman. Eller frågor som jag skulle kunna svara på i den videon. Lite som en frågestund.
Era fantastiska kommentarer!
1

Ja, kör på du!
Tycker du är såå modig. jag har aldrig vloggat, vare sig på svenska eller engelska.
Tufft av dig. Vill gärna höra din engelska.
:-)

Svar: Tack för din kommentar :-D
Det känns så roligt att få positiv feedback på idén om att göra en engelsk vlogg :-)

Sanningen är den att jag alltid avskytt att höra mig själv inspelad, vilket är anledningen till att det tog så länge innan jag vågade mig på att göra en vlogg. Men så, av någon anledning, kände jag i ett svagt ögonblick att jag ville utmana mig själv och min rädsla :-) Och att nu även publicera när jag pratar engelska känns nästan som den ultimata utmaningen (för mig).

Plus att jag som sagt, förståss, behöver öva på mitt engelska uttal ;-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?