Första Advent
Nu har då officiellt nedräkningen till julafton 2014 påbörjats. 
NU har årets mysigaste tid inletts! 
Första Advent.
Och imorgon är det 1:a december :-D 
 
Alltså; det är helt allvarligt skitläskigt hur snabbt 2014 har gått! Jag har så svårt att förstå att det bara är en månad kvar av det här året. Jag menar; det var ju NYSS nyårsafton... Jag vet att jag sagt så tidigare, men tiden måste gå snabbare och snabbare för varje år som går.
Jagvet ju självklart att jag blir äldre och äldre, men även förutom det. Det känns som om tiden går så mycket snabbare nu än för vuxna när jag var liten. Men återigen; det kan jag ju i och för sig inte veta ;-)
 
1:a advent-bilden i detta inlägg är från förra året, men jag har inte hunnit tända min ljusstake idag. Hade tänkt vänta tills ikväll då jag planerat att ha lite adventsmys, men jag ville publicera ett blogginlägg redan nu.
Slängde i alla fall ihop en pepparkaksdeg igår kväll, som stått och dragit sig under natten, så det blir mest troligt pepparkaksbak idag. Samt eventuellt lussekattsbak :-)
 
Hoppas ni får en fin Första Advent!
 
 
Era fantastiska kommentarer!
1

Så fin bild :)

Svar: Tack :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

2

Egen pepparkaksdeg är bäst, då slipper man den vidriga palmoljan. Jag gjorde det förra året och tänker göra även i år. Dessvärre klarar jag inte av att äta gluten, men resten av familjen vill ha. :)

Svar: Ja, visst är hemmagjord pepparkaksdeg den bästa :-D Under hela min barndom (och upp till jag blev vuxen) har vi bakat pepparkakor hos mormor och morfar. Och hon gjorde alltid hemmagjord deg :-)
Vad jobbigt att vara glutenallergiker i juletider!
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?