Älskad och Saknad
Det kommer som en chock, trots att man vet vad som närmar sig.
Jag vet inte hur jag ska formulera mig, och då har jag alltid haft lättare att uttrycka mig i skrift än muntligt.
Min hjärna håller fortfarande på att försöka sortera tankarna.
Kan inte riktigt greppa att du inte längre finns här hos oss. Att se er flagga vaja på halv stång igår. Det kändes overkligt.
Det känns overkligt.

En snällare och mer fantastisk människa har inte funnits.
Massvis med minnen rusar runt i min hjärna just nu.
Du var en på miljonen. Utan att överdriva.
En på miljonen.
Att jag fick dig som morfar var som att dra jackpotvinsten i universums lotteri.

Jag är så glad över att jag fick se dig en sista gång.



Vila i frid Världens bästa morfar
Jag älskar dig!
♥ ♥ ♥




#fuckcancer
Era fantastiska kommentarer!
Ruth i Virginia
1

Kära du!
Man tror, att man är förberedd, men det är man aldrig!
Det gäller att tänka mer på vad man erhållit än på vad man förlorat.
Låter lättare än det låter.

Efter nästan 50 år tillsammans med min make,
(det var förresten "kärlek vid första ögonkastet") tog det ett bra tag, innan
det kändes lugnt inombords. Det första jag gjorde, vad att köpa en ny säng!
Vi hade en king-size, och den kändes som ett hav, när jag var ensam. Inte skönt alls.

Att ha barn i närheten hjälpte mycket, men när man varit ute nån kväll med vänner,
och man låser upp dörren, slår ensamheten till. Yngre dottern bor hos mej f.n.
Känns skönt.

Du får ta den gamla sången "Räkna de lyckliga stunderna blott..." som tröst!
Du har min djupa medkänsla. Så svårt att förlora en som stått en nära.

Svar: Tack för din kommentar! Dina ord värmer :-)
Ja, det är tufft. Vi har haft väldigt nära kontakt med mormor och morfar hela livet, och i år skulle de ha firat sin 55:e bröllopsdag.

Det känns verkligen tomt att han inte finns här längre.

Som sagt; tack för dina ord :-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

2

Nej, Erica. SÅ ledsamt!!
Så sorgligt.
Beklagar verkligen. Jag förstår att det gör SÅ ont.
Känner för och med dig.

Svar: Tack för dina ord :-)
Ja, det är verkligen jobbigt just nu. Vi har alltid stått nära mormor och morfar, så det känns så konstigt att han inte är här längre.
P I X E L I E - Erica Pettersson

Ruth i Virginia
3

Om du vill se något underbart, gå till "veteranhenning.blogspot.com"
Han har bilder på att par svanar, som visar en otrolig kärlek för varandra.
Jag blev nästan rörd till tårar.


Svar: TACK för tipset! Det var jättefina bilder på den bloggen :-D Jag sparade den till och med under Mina Favoriter :-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

Ruth i Virginia
4

Kan också vara under "I en annan del av skärgården".

5

Massor med kramar! <3

Svar: Tack :-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

Ruth i Virginia
6

Glad att du hittade dit! Enjoy! :)

Svar: :-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

7

Beklagar sorgen :-(.

Svar: Tack :-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?