Nya sedlar
I lördags när jag var på bio fick jag mina första av de nya sedlarna i växel. Jag gillar förnyelse :-)
Dock kan jag inte hjälpa att känna att det kanske varit lite onödigt att dra igång en sådan karusell att byta ut alla pengar nu, när samhället ändå håller på att bli kontantlöst... För vad ska det inte kosta med ett sådant här projekt? Hur många miljarder?
 
Nåja. Nu är det som det är, och jag tycker faktiskt att de nya pengarna är riktigt fina.
Dessutom längtar jag tills jag får en av de nya 200-kronorssedlarna! Snacka om praktisk valör!!
Samma med 2-kronan, som kommer nästa år :-D Jag som avskyr mynt! Nu kanske man slipper ha fullt så många enkronor i börsen...
 
Vad tycker ni om de nya pengarna?
Vilka valörer har ni hunnit få?
 
Era fantastiska kommentarer!
Tove Lindgren
1

Hejsan,
Jag heter Tove Lindgren och jobbar med ett företag som hjälper bloggare att få betalt för att skriva valfria inlägg inom passande ämnen.
Om du kan tänka dig att skriva ett inlägg mot betalning så får du gärna maila mig på [email protected] så kan jag skicka ett exempel på ämne och ersättning.
(Även ni andra som driver bloggar är välkomna att kontakta oss).
Mvh, Tove

2

Tycker de ser fina ut. Har inte sett ngn ny sedel ännu irl. Inte så konstigt kanske eftersom jag sitter på en annan kontinent. FÖ håller jag med dig om kostnaden, kan tyckas onödigt.

Svar: Ja, visst är de ganska fina :-) Nej, det är inte så lätt när man befinner sig på en annan kontinent. Du får se dem till sommaren istället ;-)
Kostnaden ja... jag undrar hur mycket det egentligen kostar att byta ut alla pengar såhär. Eller... vid närmare eftertanke vill jag nog inte veta det ;-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

Annika
3

Jag kan också tycka att det känns lite onödigt med nya sedlar när vi ändå går mot ett kontantlöst samhälle. Jag gillar dock de nya sedlarna men har bara fått en tjuga än så länge.

Svar: Ja, visst känns det egentligen lite småonödigt med ett så stort projekt som nya sedlar när målet är att det ska bli så kontantlöst som möjligt. Redan nu betalar ju de flesta med kort (jag också). Men som sagt; de är riktigt fina, de nya pengarna ändå :-) Dessa två tjugor är de enda jag fått hittills också.
P I X E L I E - Erica Pettersson

4

Roligare är ju dessa nya slantarna, tycker jag. Jag som använder mest bankkort vid betalningar har inte fått tag på dessa nya slantar än. Men tror att jag ska gå och plocka ut på automaten och växla in dom så man får finula på de nya :D haha. Ser lite ut som leksakspengar, men betydligt mycket roligare :)

Sen är det ju synd att landet inte tänker på den ekonomiska bankrutten som vi är på väg till. Att byta ut valutan kostar inte alls lite.. som du sa, miljarder! :(

Svar: Ja, visst är det roligt med lite förändring :-)
Jag är likadan; betalar i princip alltid med kort, så det är inte ofta jag har kontanter på mig.

Precis; vill nog inte riktigt veta hur många miljarder ett sådant här byta-pengar-projekt kostar...
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?