Världens godaste LCHF-Lasagne!
Till middag idag blev det världens godaste LCHF-Lasagne :-D  Och jag kom faktiskt ihåg att fota... det var ett tag sedan ;-)
Lasagne är en av de maträtter jag saknat mest under den här tiden jag ätit LCHF. Det innehåller ju pasta, vilket man inte får äta. Dock hade min syster hittat ett recept på en LCHF-vänlig lasagne, och den är minst lika god som originalet. Kanske till och med snäppet godare!
Testade i alla fall att göra den själv till middagen idag, och resultatet blev mycket lyckat.
Plus att jag gjorde i mina stora (favorit)ugnsform, vilket betyder att det blev fem portioner över att frysa ner till senare dagar :-D
 
Era fantastiska kommentarer!
1

Nej men mums! :D

Svar: Tack :-) Ja, den är verkligen otroligt god!
P I X E L I E - Erica Pettersson

2

Vad användes som substitut till pastan?
Den ser god ut.

Svar: Jag kan intyga att den här lasagnen ÄR otroligt god! Nästan snäppet godare än originalet :-D
Istället för pasta används en typ av ägg/cream cheese-botten. Man vispar äggvita så den blir fast. Sedan blandar man äggulorna tillsammans med Philadelphia, och efter det vänder man försiktigt ner vitorna i den smeten.

Sedan brer man ut smeten i en långpanna och gräddar i ugnen ca. 20 minuter. Då blir det som en "botten" som man använder istället för pastaplattorna.

Kommer absolut att bli den här lasagnen många gånger :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?