Känns underbart att få ett sådant här brev när man ligger sjuk hemma!
OBS! Jag är INTE ironisk, utan det är ju så att min nystartsanställning kickar in på torsdag, vilket betyder att jag slipper vara inskriven i Jobb -och utvecklingsgarantin. Jag hamnar så långt från Fas 3 man kan komma, typ! :-D
 
Jag gjorde något otroligt dumt i torsdags... utmanade verkligen universum... ;-P
Jag sa, "out loud", att Jag har så tur att jag nästan aldrig blir sjuk.
Det är ju liksom som att be om det ;-P
Samma kväll fick jag ont i halsen, precis som jag alltid får strax innan en förkylning bryter ut. Jag hade ont i halsen hela fredagen, och jag känner fortfarande av det idag.
Dessutom har jag idag, lördag, även fått feber. Inte överdrivet mycket (38,3) men ändå. Skit!
Jag vill ju verkligen INTE vara sjuk på måndag! Det skulle vara bland de sämsta dagarna att bli sjuk, då det är då som ddet här nya systemet med skolmaten börjar.
 
Trots att det inte är LCHF så stannade jag i alla fall till på Willy´s efter jobbet igår och köpte en påse halstabletter. Jag har även testat att dricka varmt te, och visst lindrade det lite, men jag tycker det blir ännu lite bättre om det blir kallt istället för varmt när jag har ont i halsen.
Därför tänkte jag för tillfället skita i att halstabletter inte är LCHF, och äta någon sådan då och då tills halsen känns bättre. Och jag räknar ju egentligen inte halstabletter till godiskategorin, så på ett sätt fuskar jag inte... Även om det handlar om en ren teknikalitet.
Saker och ting ställs ju lite på ända när man blir sjuk.
 
Nej, nu känner jag att jag måste krypa ner under täcket en stund.
Vi hörs!
 
Ungefär i mitten av augusti hade vi grillparty hemma hos mormor, och det var vid den tidpunkten som allt det underbara höstvädret började vilket betydde att jag fotade en del den dagen. Dock kom jag på att jag inte visat någon av bilderna, förutom de på Thyra.
Därför får ni en liten bildbomb här med några blombilder...
 
Jag har inte läst så mycket böcker om LCHF ännu; men den här har jag läst, och jag vill verkligen rekommendera den!
Det är, som ni ser här bredvid, boken Matrevolutionen av Andreas Eenfeldt.
Den är sannerligen en ögonöppnare, samtidigt som man blir ganska upprörd då och då. Upprörd därför att det går inte att begripa varför inte sjukvården tar till sig den här kosten.
Som jag skrev i mitt förra inlägg om detta; LCHF är ingen diet.
Det är ingen modefluga. Lågkolhydratkost har funnits hur länge som helst.
William Bantning (från vem ordet "bantning" kommer ifrån) åt just lågkolhydratkost, och det var på 1800-talet.
 
LCHF-kost betyder att vi går tillbaka till att äta vad våra kroppar är konstruerade för att äta. Vi går tillbaka till att äta riktig mat gjord på naturliga råvaror.
Fetmaepidemin har inte varit så stor, någonsin, som sedan lavinen av lightprodukter gjorde entré i samhället och vi började äta absurt mycket kolhydrater.
Läkarvården rekommenderar Typ 2 diabetiker att äta raka motsatsen till vad som är bra för dem. De ska hålla blodsockret på en jämn nivå, men får rekommenderat att äta mat som gör att blodsockret åker berg -och dalbana.
Det här är några av de saker det skrivs om i den här boken.
Jag läste ut den på två kvällar. Hade antagligen sträckläst den om det inte vore för att det var väldigt sent på kvällen och jag skulle upp morgonen efter.
 
Rekommenderas!
 
Vill du ha en personlig design på din blogg, men inte har tid, intresse eller kunskap att fixa den själv i CSS och HTML-mallarna? 
Jag gör personliga bloggdesigner utifrån dina önskemål.
Erbjudandet gäller för bloggar på blogg.se.
 
Jag kan fixa det mesta inom design på den här bloggportalen. 
 
P R I S E R
Bloggdesign: 500 kr
Köp bort "Designen gjord av"-länken: 200 kr (utöver priset för bloggdesignen)
Naturligtvis ett valfritt alternativ, men det SKA framgå i beställningsmailet om du vill köpa bort länken. Annars lägger jag till den automatiskt.
 
 
Om du vill beställa en bloggdesign av mig, skicka då ett mail där denna information SKA finnas med:
 
• Bloggadress
• Bloggnamn (alltså vad det ska stå i headern).
• Om du vill att det ska stå någon annan text i headern också, t.ex. ett citat, en beskrivning av din blogg eller liknande.
• Vilken färg/vilka färger du vill ha. Eller om det är någon färg du absolut INTE vill ha.
• Om, och i så fall vilken, informationstext (om dig och/eller bloggen) du vill ha i sidomenyn.
• Vilken bredd du max publicerar på dina bilder i bloggen. (T.ex. "Jag publicerar bilder som är max 700pixlar").
• Bifoga eventuella bilder du vill ha med i designen.
Tänk på att om du vill ha en bild som går över hela bloggen så får bilden inte vara för liten.
 
Jag kan även dela upp kategorierna samt arkivet i sidomenyn (typ som jag har), ifall ni vill. Om ni t.ex. har många kategorier eller har bloggat länge (så ni vill dela upp arkivet efter år). 
MEN TÄNK PÅ att med den typen av kategorier så läggs det inte till nya allteftersom, utan man måste göra det själv i kodmallarna. 
 
Jag kan även fixa två sidomenyer-designer, om ni vill ha det. Men tänk här på att det blir bäst om man har ganska mycket sidomenymaterial, annars blir sidomeny nr.2 väldigt tom.
 
M A I L A D R E S S: [email protected]
 
Välkommen med din beställning!
 
P.S. Om du beställt en design, så håll gärna lite extra koll på din mail. Designen ligger nämligen kvar på min testblogg tills den blivit godkänd av dig och levererad. Jag kan alltså inte börja på nästa innan den är levererad.
 
 
VIKTIGT!!
Jag designar bara till bloggar som ligger hos bloggportalen blogg.se!
Jag designar INTE bloggar som ligger hos andra bloggportalen, som t.ex. Wordpress, Blogger/Blogspot, Devote o.s.v.
Någon gång i framtiden kanske jag kan utöka till Wordpress och Blogger, men för tillfället är jag så dåligt orienterad i deras mallar.
Så... endast BLOGG.SE gäller för tillfället!
Idag är det lördag den nittonde september, vilket betyder att det är ett nytt tema i Saturday Challenge.
SC är en liten grupp bloggare (jag, Johanna, Amanda, Aina, Malin och Johanna) som varannan lördag publicerar en bild på ett specifikt tema.
Tyvärr har mitt deltagande varit otroligt dåligt de senaste månaderna, men jag har planerat att försöka skärpa mig, då jag tycker det är jätteroligt att vara en del av ett fototema.
 
Denna veckans tema är i alla fall svartvitt, och detta är mitt bidrag:
 
Hej igen!
Glest som vanligt mellan blogginläggen, men det är väl bättre än att publicera en massa små struntinlägg. Eller?
Förra helgen, lördagen den 12:e september, agerade jag Fotograf på min systers bröllop vilket ägde rum på Storstrand i Öjebyn (strax utanför Piteå).
Här kommer ett smakprov från dessa bilder, vilka jag fått tillstånd att lägga ut. Dock vågar jag inte lova att det kommer fler bilder, men får jag tillstånd för dem senare så kommer ni naturligtvis att få se dem också :-)
 
 
Min kanalbox har verkligen bråkat med mig nu i eftermiddag. Där ett tag var jag nära att bara kasta ut den genom ett fönster! Alla kanaler i paketet slutade att fungera, förutom 1:an, 2:an och 4:an. Många kanaler är i och för sig inte lika farligt om de strular, men jag vill ju gärna ha i alla fall 3:an och 5:an...
Och även om de inte läser just det här inlägget på min lilla blogg, så vill jag skicka ett helt lass med stora TACK till Bredbandsbolaget!
De två personer jag pratade med på supporten (var tvungen ringa två gånger, då det inte rättade till sig första gången) var verkligen både jättetrevliga, tillmötesgående och mycket hjälpsamma.
Ett stort Tack till er båda för ert tålamod med mitt (svårlösta) problem!
 
Jag har varit kund hos bredbandsbolaget i ungefär nio år (tror jag det är) och jag har verkligen bara positiva erfarenheter av detta företag. Jag har alltid fått mycket bra hjälp av supporten (som för övrigt har öppet alla dagar från 8 på morgonen till 10 på kvällen!) och jag tycker alltid de är otroligt tillmötesgående.
Under dessa år har mina tjänster strulat kanske en handfull gånger (max), vilket är ett bra resultat för ett helt decennium.
 
TACK Bredbandsbolaget!!
För några veckor sedan hade vi grillparty hemma hos mormor, och det var då jag tog dessa söta utomhusbilder på min brors flickväns lilla vovve Thyra.
Hon är verkligen en liten sötnos till energiknippe :-D