På rätt del av veckan
Är det bara jag, eller finns det någon mer där ute som känner som om det finns en "fel" och en "rätt" del av veckan..?
För min del är måndag till onsdag "fel" del, och allt efter onsdagen (alltså torsdag till lördag) "rätt" del. Söndagen är ganska neutral.
Därför är vi alltså just nu på rätt del av veckan, och vi står inför veckans bästa dag –Fredag! Som ni vet gillar jag i och för sig torsdagar också, eftersom jag alltid får lite inför-helgen-feeling just på torsdagar. Detta eftersom fredagar känns som om de tillhör helgen, trots att man arbetar.
Nyfredag it is :-D
 
Däremot; till något tråkigare... Inte har jag då kommit mig iväg på någon fotopromenad, därav bristen på bilder. Eftersom jag trots allt driver en fotoblogg så är ju bilderna mitt väsentligaste bloggmaterial... därför blir det låg aktivitet här när jag inte har mycket bilder att visa.
Våren har ju trots allt inte kommit igång ordentligt ännu. Visserligen är det ovanligt lite snö här för att vara mitten på april, men det betyder ju inte att grönskan kommer tidigare. Än är det ett tag tills träden börjar lysa grönt och vårblommorna börjar poppa upp.
Det gör ju inte saken bättre att jag ser på en massa bloggar just nu hur körsbärsträden blommar i södra Sverige.
Just denna årstid är det så jobbigt att vi bor i ett sådant avlångt land, där årstiderna kommer vid så olika tidpunkter.

MEN snart är det i alla fall MAJ aka den ljuvligaste vårmånaden! :-D
Jag får hålla ut, och tills dess avnjuta alla fantastiska bilder hos övriga bloggare.
Era fantastiska kommentarer!
1

Rätt eller fel på veckan kan jag inte säga at jag tycker men jag ogillar starkt fredagar, lördagar och söndagar! Älskar måndag till torsdag! Jag gillar vardagar och avskyr helger! :)

Svar: Oj, det var ovanligt. Men intressant att höra från någon som tycker annorlunda om veckans dagar :-)
Är det någon speciell anledning till att du inte gillar helger (naturligtvis behöver du inte svara om det är något personligt/privat) eller är det bara en känsla?

Hoppas du får en bra helg trots allt :-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?