En vecka kvar till första advent
Jag kan knappt fatta det... Huuur kan det REDAN vara dags igen??
Om exakt en vecka är det första advent, och därmed har nedräkningen till julen 2016 börjat.
Vi stod ju nyss och skålade in detta året!
Det var ju NYSS vi plockade fram förra julen.
Och det var ju nyss vi plockade bort förra julen.
Hur kan det redan vara jul igen??
 
INTE mig emot dock!!
Ni som följt min blogg/följt mig på sociala medier vet att jag älskar julen.
Nej, det var en underdrift...
Jag är barnsligt förtjust i julen!
Man kan säga att det egentligen är "tillåtet" att börja julpynta redan nu. Den här helgen stör jag mig inte på om jag ser adventsljusstakar dyka upp i fönsterna, och det är en sådan ljuvlig känsla!
Jag kommer nog dock inte att börja redan i helgen, men till veckan är det sannerligen fritt fram även för mig. Vill ju vara klar lagom till första advent, så att jag kan adventsmysa med julpynt och den klassiska julfilmen Tomten är far till alla barnen.
Vet inte riktigt varför det blev just den filmen som blev min adventstradition, men det blev helt enkelt på det sättet :-)
 
Däremot har jag ett litet dilemma detta året... och det handlar om vilken typ av julpynt jag ska ha.
Jag har ju som ni vet alltid tyckt allra bäst om rött och grönt julpynt. Och så mycket man bara kan tänka sig. Finns inget "less is more" under julen...
MEN i år känner jag mig nästan sugen på att prova på något lite annorlunda...
På ett sätt känns det så lockande att prova på t.ex. en jul i färgtemat vit/silver.
Eller vit-silver-röd. 
Alltså ett lite mer modernt stuk på julpyntet. 
Eller ska jag köra på det klassiskt rödgröna, som jag alltid kört med? 
 
Jag tror det handlar om att jag fastnat för den här decluttering-livsstilen i höst. Att det är därför jag vill prova på att ha även julen lite mer "decluttered" och avskalad.
Och ja, trots att jag är en julälskare av rang så är detta genuina funderingar jag haft inför julen 2016.
Och jag måste bestämma mig inom ett par dagar.
Kanske blir det att blanda lite. Någon tomte vill jag ju i alla fall ha framme, och jag gillar ju de klassiska röda.
 
Nåja, ni kommer att få se hur det blir :-)
 
Bjuder på några tidigare julbilder eftersom jag naturligtvis inte har några årsfärska sådana...
 
Era fantastiska kommentarer!
Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?