The first real snow
God afton på er!
Hur står det till i era små stugor där ute runt omkring i världen? Här i mitt lilla krypin är det för tillfället bara mysigt och fint :-)
.
.
.
Och vad sjutton var DET för inledning???
Nåja, jag kände för att sväva ut lite och bara leka med orden ;-)
 
Fredag är det i alla fall idag! Wihooo!!!
För mig som "hade fredag" redan igår, i huvudet i alla fall, känns det extra skönt att det faktiskt är fredag idag. Veckans bästa dag. För trots att det faktiskt är vanlig arbetsdag så tycker jag inte det gör något. Med den enorma fredagskänsla jag alltid har så känns det som att det redan är helg.
Den här helgen har jag nog inte direkt planerat något särskilt; blir väl mest att ta det lugnt, ladda upp inför nästa vecka samt kanske fortsätta lite grann angående detta med min "decluttering"-period. Det känns fortfarande helt underbart att bli av med alla dessa saker som bara stått och samlat damm!
 
Dock var det inte vad detta inlägg skulle handla om.
Det skulle faktiskt handla lite snabbt om dagens väder, mest för att jag vill ha det dokumenterat för att kunna gå tillbaka senare år och se... när snön kom.
För ja, idag kom den första riktiga snön för året till oss.
Det har pudrat lite vitt tidigare under veckan, men inte mer än så. Och i morse och på förmiddagen var det barmark. När jag åkte till jobbet singlade det någon flinga, men inte så att det egentligen lade sig.
Klockan 10 åkte jag hem, då jag slutade på första stället och fredagar kan jag inte åka till nästa ställe förrän lite senare.
Så i alla fall... på hemvägen började det snöa lite grann igen, och bara strax efter jag klivit in hemma hos mig satte det igång att snöa på allvar.
Två timmar senare låg det typ ett decimetertjockt snötäcke på marken.
Det gick från höst till vinter på två timmar. Tur att vinterdäcken åkte på redan i måndags ;-)
 
Nej, nu tycker jag att jag tjatat nog för detta inlägg. Det har redan blivit betydligt längre än jag tänkte från början... men det är jag i ett nötskal när det kommer till min blogg :-)
Jag tycker vi avslutar med några bilder av dagens snöoväder, fotade från mitt fönster:
 
Era fantastiska kommentarer!
Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?